Dames 1 moest de wedstrijd van dit weekend woensdag j.l. al spelen omdat Amy en Dione dit weekend op trainingsstage gingen met Oranje onder 18. Dus woensdagmiddag om 5 uur vertrokken ze richting Panningen voor de wedstrijd tegen Bevo. Fortissimo begon niet sterk en kwam al rap op een 2-0 achterstand. Doordeweekse wedstrijden zijn niet favoriet bij de Cothense dames, vooral de uitwedstrijden niet. Maar na 9 minuten was de stand weer gelijkgetrokken en was het 3-3.

Fortissimo was duidelijk de betere ploeg. Bevo speelde een hoog baltempo maar echt veel doelkansen kwamen daar niet uit. Fortissimo handbalde goed, het enige wat beter moest was het scoren. Veel ballen belandden op paal of laat. De ruststand was 10-11.

De tweede helft afstand nemen was het streven. Door 3 mooie doelpunten van Dione lukte dat ook en na 10 minuten in de 2e helft was het 13-17. Bij die stand kreeg Dione een tijdstraf en Bevo een strafworp. Patty van Rossum stopte de strafworp en gooide een mooie break welke door Fortissimo goed werd afgemaakt. De voorsprong van 5 doelpunten werd niet meer uit handen gegeven. Einduitslag 23-28.

Komende week weer een doordeweekse wedstrijd. Ook weer veroorzaakt door een trainingsstage van Amy en Dione. De belangrijke wedstrijd tegen Borhave, koploper in de eerste divisie. De wedstrijd wordt dinsdag 1 december gespeeld, aanvang 19.45 uur in sporthal de Rijnsloot.

Doelpuntenmakers tegen Bevo: Amy Oostveen 8, Dione Housheer 6, Wendy Smits 5, Demi van de Bildt 3, Vivianne Hofman en Myrthe Mocking 2, Heddy van Woudenberg en Maaike Jansen 1.