Zondag stond de thuiswedstrijd tegen het op de onderste plaats staande Veneco/Velo uit Wateringen op het programma. Velo had slechts 1 punt uit 10 wedstrijden. Fortissimo stond derde, met 15 punten. Dat zou dus een eenvoudige overwinning moeten worden. Zo dachten waarschijnlijk de Cothense dames ook.
Ze begonnen voortvarend en stonden binnen no-time op een 4-0 voorsprong. Zo, die is binnen, hebben de dames waarschijnlijk gedacht. Dat was in ieder geval duidelijk te zien aan de inzet in de eerste 15 minuten van de wedstrijd. Na de 4-0 voorsprong werd het 5-5.

Na weer een sterkere periode en voorsprong van 8-5 kwam Velo toch weer langszij, en stond er 8-8 op het scorebord in sporthal de Rijnsloot in Cothen. Duidelijk te zien was dat Fortissimo veel meer kwaliteiten heeft dan Velo. Gelukkig lieten de Cothense meiden dat wel even zien en de rust ging in met een 13-8 voorsprong. De kwaliteitsverhoudingen waren echter niet echt zichtbaar in de eerste helft.

Amy Oostveen was wel lekker op schot. In de wedstrijd tegen PSV van vorig weekend kwam zij totaal niet uit de verf en scoorde niet. Misschien ook wel vanwege het harsloos spelen in de sporthal in Eindhoven. Deze wedstrijd liet zij zien dat ze echt goed en veel en hard kan scoren. Ze was maar liefst goed voor 18 doelpunten, waaronder enkele feilloos genomen strafworpen. De tweede helft was Fortissimo veel meer de betere ploeg.

Velo werd overlopen en het ene na het andere mooie doelpunt werd gescoord. Einduitslag 36-19, waarbij het aantal doelpunten wat Velo scoorde toch in de 2e helft werd veroorzaakt door enkele slordige, nonchalante fouten in de Fortissimo verdediging.

Mooiste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt 5 minuten voor het einde van de wedstrijd. Wisselkeepster Ifetta Zekirija en wisselspeelster Sophie Mocking kwamen 10 minuten voor het einde van de wedstrijd in het veld. Ifetta stopte een bal van Velo en gooide loepzuiver op de break naar Sophie, die de bal uit de lucht plukte en feilloos afmaakte. Een prachtig mooi laatste doelpunt.

De sporthal was gezellig druk gevuld met de trouwe supporters van Fortissimo. Leuk was dat er weer een groep SVL supporters uit Langbroek op de tribune aanwezig waren. SVL die het ook zo lekker doet in de hoofdklasse en regelmatig laat zien dat ze de meiden van Fortissimo graag een potje zien handballen op dit eerste divisie niveau.

Inmiddels zijn er 11 wedstrijden gespeeld en staat Fortissimo met 17 punten op een mooie 3e plaats achter Quintus 2, en Borhave. Ook vorig seizoen de opponent van Fortissimo. Komende 2 weekenden speelt Fortissimo uit tegen Bevo en thuis tegen Borhave. Door verlpichtingen van Amy en Dione in jong-jong Oranje, zijn deze wedstrijden omgezet.

Eerst de uitwedstrijd tegen Bevo, die wordt nu gespeeld op woensdag 25 november. De bus vertrekt om 17.00 uur vanaf sporthal de Rijnsloot.

De thuiswedstrijd tegen Borhave wordt gespeeld op dinsdagavond 1 december, aanvang 19.45 uur. Een heel belangrijke wedstrijd. Borhave staat bovenaan. Ook vorig seizoen de ploeg die Fortissimo van de peiodetitel afhield. Dus hou je van sport, hou je van handbal, kom dinsdag 1 december onze Cothense meiden als supporter aan de overwinning helpen. Zou toch geweldig zijn als een stel Cothense meiden weer naar het hoogste niveua van de handbal in Nederland zou kunnen gaan.

Doelpuntenmakers in de wedstrijd tegen Velo: Amy Oostveen 18, Wendy Smits 6, Myrthe Mocking 4, Heddy van Woudenberg, Dione Housheer en Roos Steur 2, Demi van de Bildt en Sophie Mocking 1.