Na alle feestelijkheden, oliebollen en champagne-momenten afgelopen weken had dames 2 de eer om afgelopen dinsdag het jaar onofficieel te openen met een oefenwedstrijd in Amersfoort tegen Fulmen. Dit treffen werd nipt verloren en gaf de dames alle vertrouwen voor de eerste officiële competitiewedstrijd van 2018 afgelopen zaterdag.

Hiervoor was het eerste damesteam van SDS’99 uit in Eemnes de tegenstander. Na de aftrap ontliepen beide teams elkaar niet heel veel en werd van beide kanten matig gescoord. In de loop van de eerste helft kreeg Fortissimo door dat het tempo van de thuisploeg, naar mate de tijd vorderde, lager kwam te liggen en er kansen ontstonden uit de tempoverhogingen bij Fortissimo. Hierdoor én ook door de prima voor Fortissimo keepende Asja kon de Cothense formatie uitlopen naar een 9-13 voorsprong bij rust.

Na rust speelde Fortissimo geconcentreerd verder en lieten zich niet van de wijs brengen door het geklaag naar de scheidsrechter van de thuisploeg. Er werd goed samengespeeld en de ruimten die ontstonden werden benut door de vrij gekomen speelsters. Toch sloop er tegen het einde van de 2de helft nog een beetje verlies aan concentratie in en kon SDS nog een aantal keer tot scoren komen en zo de schade beperkt houden. Eindstand 17-13

Volgende wedstrijd Dames 2: zondag 21 januari, 11:00 tegen Auto Smeeing/BDC DS2 in Soest.

Dames2_gezond_2018