In de heenronde werd nog kansloos verloren van de ploeg uit Raalte. Met de afwezigheid van Daimy van Dommelen, Celine Vermaak en Myrthe Mocking zou het in deze terugwedstrijd wel eens moeilijk kunnen worden, zeker omdat een aantal meiden niet optimaal konden trainen in verband met de om zich heen grijpende griep. Gelukkig kon Fragette Jagt wel aansluiten, haar knieblessure was niet van dien aard dat ze geen minuten kon maken.

De wedstrijd gaat van minuut 1 gelijk op, geen van beide ploegen kan echt afstand nemen en de scores vallen om en om. De offensieve dekking van Kwiek zorgt er zeker voor dat alle vast patronen geen nut hebben vandaag, en dat veel zal aankomen op de individuele klasse van de speelsters. Aan de Cothense kant staat de dekking ook goed, dus het zal geen doelpuntrijke wedstrijd worden.
Fortissimo neemt richting het einde van eerste helft brutaal de leiding, maar het verschil wordt niet groter dan 2 doelpunten. Kwiek zet een tandje bij en onzorgvuldigheid bij de Cothense dames zorgt ervoor dat de voorsprong niet behouden kan worden. Ruststand 10-10

De tweede helft zou een kopie worden van de eerste helft. Beide verdedigingen staan goed, beide ploegen missen hun kansen, en doelpunten zijn schaars. Richting het einde van de wedstrijd lijkt Fortissimo aan het langste eind te gaan trekken. Met nog 5 minuten te spelen staat het 17-20, dan gebeurd er iets dat de wedstrijd doet kantelen. In een gevecht om de bal komt Fragette Jagt ongelukkig ten val en schreeuwt het uit van de pijn. Ze moet op een brancard het veld verlaten. Onderzoek zal uit moeten wijzen hoe ernstig de blessure is, maar het ziet er niet goed uit.
Daarna lijkt de ploeg uit Cothen even de weg kwijt, dom balverlies en een ongelukkige 2 minuten zorgen ervoor dat Kwiek de gelijkmaker kan aantekenen. Met nog 20 seconde op de klok neemt Fortissimo nog een time-out, maar dat mocht niet baten. Eindstand 20-20.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Vooraf hadden we wellicht blij geweest met een punt, achteraf is het jammer dat de voorsprong uit handen geeft en geen 2 punten kan bijschrijven. Kan alleen maar trots zijn op deze meiden, dat ze na alle tegenslagen toch blijven vechten en er een punt uitslepen. Het is natuurlijk wel heel vervelend dat Fragette uitvalt met een, naar het laat aanzien, zware knieblessure, het ziet er niet goed uit. We moeten er rekening mee houden dat ze dit seizoen niet meer speelt.”

De eerstvolgende wedstrijd is op 14 januari, dan speelt Fortissimo de wedstrijd tegen Westsite. Die start om 14:00 in sporthal de Rijnsloot te Cothen.

Scores: Marcella Appel 1, Demi vd Bildt 6, Jamy de Gier 4, Vivianne Hofman 3, Isa van Leeuwen 2, Sem Jansen 3, Kelly Hoogerwerf 1.