In september 2023 begonnen we met onze D2 aan een nieuw avontuur.
Na twee jaar E (en dat niet onverdienstelijk te hebben gedaan met twee kampioenschappen op rij) was dit het eerste D seizoen.
Andere regels en een speler meer in het veld was in het begin even aftasten voor zowel de meiden zelf alsook voor de begeleiders.
Vanaf dit seizoen ook een intensiever trainingsschema waardoor het ook even wennen was maar waar we na verloop van tijd de vruchten konden plukken.
Wat dat betreft mogen we als club trots zijn op ons huidige trainersgilde die onze jeugdleden week in week uit de nodige handbal vaardigheden bijbrengt.
Aan het begin van de veldcompetitie zagen we de nieuwe situatie goed terug in de uiteindelijke resultaten maar niet getreurd deze periode zien wij binnen ons team om diverse zaken uit te proberen om gereed te staan voor het echie namelijk de zaalcompetitie.
Al onze wedstrijden in deze periode werden verloren maar daarentegen werden we wel iedere wedstrijd meer ervaren zowel in het veld als aan de zijlijn.
We waren klaar voor de zaalcompetitie en daar begonnen we ook niet onverdienstelijk met 4 punten uit de eerste drie wedstrijden waren we best goed begonnen als we dit vergeleken met de veldcompetitie daarvoor. Met een beetje meer geluk hadden het zomaar 6 punten kunnen zijn maar uiteraard koesterde we deze punten.
De periode erna ging het op en af met onze meiden de ene speelde we bij wijze van spreken de sterren van de hemel waarna de week erop zo nu en dan weer een kleine terugval was. Maar ook dat hoort uiteraard bij het leerproces.
Met het de kerst hadden we 6 punten bij elkaar gesprokkeld maar we hadden nog altijd een goed vertrouwen dat het met onze toppers goed zou komen dit seizoen.
Nog een leuke anekdote tussendoor, tijdens het verlate Sinterklaasfeest wat met de meiden werd gevierd hadden de begeleiders gedacht ook een gezamenlijk cadeau te kopen en dat zou een eigen wedstrijdbal worden.
Zo gezegd, zo gedaan na een keer te hebben getraind met de bal werd de eerst volgende wedstrijd gespeeld met de bewuste bal.
Nu zien we graag dat onze meiden snel overspelen en niet al teveel stuiteren dus bij ons ging het eigenlijk prima. Echter onze tegenstander vond wel iets van de bal want hij stuiterde niet lekker. Een week later werden we op een trainingsavond geattendeerd of we de ASM bal (Athetic Skills bal) bewust hadden gekocht. Nu wisten we niet dat dit een ASM bal was dus nee maar wat blijkt een ASM bal doet zijn eigen zin en vooral bij het stuiteren dus dat kwartje viel toen mbt de voorgaande wedstrijd.
We hebben de bal daarom vanaf dat moment maar alleen als trainingsbal gebombardeerd want uiteraard wilde wij door om hoog te eindigen in de Fair Play competitie 😉.
In het nieuwe jaar kregen we de smaak te pakken en zette we een goede reeds neer waardoor we in de bovenste regionen van de competitie meededen.
Zo wisten we in januari en februari 9 punten bij elkaar te spelen totdat we begin maart nipt verloren. Echter was deze wedstrijd voor een uitje dat door onze E1 was gewonnen te weten het oplopen van een interland wedstrijd bij de TeamNL dames. Uiteraard een mooie ervaring voor veel van onze meiden die mee mochten deze dag.
Daarna werd de draad weer goed opgepakt en stonden we aan het eind van de zaalcompetitie op een verdienstelijke vierde plek. Een stand waar we uiteraard vooraf voor hadden getekend voor een eerste jaar in de D.
We konden ons opmaken voor het toetje van de het seizoen 2023-2024 de afsluitende veldcompetitie.
Ook hier speelde de meiden niet onverdienstelijk en zette we ons getoonde spel vanuit de zaalcompetitie goed voort.
Nog een wedstrijd wat meer op een waterballet leek dan op een handbal wedstrijd die we helaas nipt verloren.
De laatste wedstrijd van het seizoen speelde we een super wedstrijd en stegen we boven onszelf uit waarmee we de conclusie konden trekken dat onze meiden mooie stappen hebben gezet het afgelopen seizoen. Om trots op te zijn en deze trots werd later die middag nog eens verzegeld dat we officieus kampioen waren geworden in deze poule aangezien de nummer 1 met dispensatie spelers speelde en volgens de reglementen van de bond geen kampioen kunnen worden.
De kers op de taart en de eer die onze meiden toekomt voor het harde werk wat ze hebben verricht het afgelopen jaar.
Volgend jaar voor de meeste meiden het tweede jaar D waarbij we een iets andere samenstelling van het team gaan krijgen maar wanneer we zo blijven spelen als het getoonde spel van de laatste wedstrijd dan zien wij seizoen 2024-2025 met vertrouwen tegemoet.
Namens spelers en trainers/ begeleiders van de D2 een mooie zomer gewenst.