Zaterdag 8 juni was de praktijkdag van de Ballschule. Na eerst de theorie van het webinar te hebben gehaald hebben de vrijwilligers die zich hadden aangemeld voor het project meegenomen in de sporthal om de theorie in de praktijk te brengen.
Dit gebeurde onder leiding van een clinicgever van de bond.
Aan de hand van diverse spelvormen werd de geleerde theorie duidelijk en zodanig dat wanneer je kleine aanpassingen doet aan de oefeningen er een hele nieuwe dimensie ontstaat. Het was een leerzaam en leuk project om uit te voeren en de vrijwilligers waren eveneens enthousiast.
Met deze lesstof kunnen we onze jongste jeugd weer voorzien van de nodige uitdagende trainingen en hebben we hiermee onze huidige trainers en potentiële toekomstige trainers handvatten gegeven om een groep te kunnen trainen.
Dit project had niet mogelijk geweest zonder de hulp van het Vitaliteitsakkoord Wijk bij Duurstede en Wijksport voor het toekennen van de zaalhuur van zowel de theorie als de praktijk en het NOC NSF voor het toekennen van de subsidie voor de nieuwsbrieven, webinar en de workshop.
Waarvoor uiteraard onze dank.
Het volgende project is spelvisie D.
Voor dit project zijn al de nodige voorbereidingen getroffen, houdt onze berichtgeving in de gaten om deel te nemen aan hopelijk een volgend succes verhaal.