Deze 3 december mochten we met onze meiden afreizen naar Leidsche Rijn waar de plaatselijke D2 onze tegenstander van vandaag was.
Een aantal meiden in ons team niet helemaal fit waardoor we twee meiden uit de andere D erbij hadden om wat vaker te kunnen door wisselen.
Laten we het erop houden dat ze in dat hele grote zwembad in Harderwijk gedacht zouden hebben dat er een paar dieren waren ontsnapt en nu in de Europahal te Vleuten liepen.
Dat we vandaag een oneerlijke strijd moesten uitvechten wisten we al op voorhand. Evenals de vorige editie twee (te) jonge scheidsrechters voor een D wedstrijd die wederom helaas geen begeleiding kregen vanuit de thuisspelende club.
We hadden de meiden vooraf meegegeven dat we er het beste van gingen maken en zouden strijden om ze zo kort mogelijk te houden.
De eerste minuten van de wedstrijd werden de gemaakte afspraken goed uitgevoerd en zagen we dat de tegenstander goed uit hun spel werd gehaald.
De schade wisten we daarom de eerste 10 minuten te beperken door er goed in te kleunen goede stops te hebben van schoten op het doel en dat resulteerde tot maar een paar tegendoelpunten die we moesten incasseren.
De aanvallen die we zelf teweeg brachten waren niet gelukkig in de afronding helaas waardoor het een lastig verhaal werd om toch iets terug te doen.
Uiteindelijk stond er een 8-0 achterstand op het bord en dat was best netjes tegen deze tegenstander zeker na een een aantal falende beslissingen van het scheidsrechters duo maar die twee jochies kunnen we dat eigenlijk niet eens kwalijk nemen aangezien ze geen begeleiding kregen.
De tweede helft ging de strijd nog even door en kwam de Rico Verhoeven wanna be uit Leidsche Rijn er ook nog even aan te pas en dat je dan ook nog een vrije bal meegeeft met zo’n figuur dan mag je toch echt wel even achter je oren krabben.
We bleven ons karig verzetten en wisten ook nog twee doelpunten mee te pikken in het vervolg van de wedstrijd.
De uiteindelijke eindstand 19-2. Maar met minimaal 5 cirkel doelpunten eraf had er een andere uitslag op het bord gepresenteerd moeten worden. Met deze oneerlijke strijd tegen deze tegenstander hebben we het gewoon netjes gedaan en verdienen onze meiden daarom ook een groot compliment voor hun getoonde inzet.
Als je dan ook nog als meiden van 10 en 11 jaar naderhand in de kleedkamer van een volwassen vrouw die ons heeft aanschouwt van een club die aansluitend moest spelen (AHC 31) hoort jullie hebben je karig verzet en er het beste uitgesleept mag je best trots zijn op jezelf.
Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen op naar Amersfoort waar Fidelitas de volgende tegenstander is.