Vandaag in de Rijnsloot de 5de thuiswedstrijd in serie.
Deze editie de nummer 3 in onze competitie BDC uit Soest op bezoek dus we konden onze borst natmaken.
Hopelijk zou vandaag dan het zonnetje weer gaan schijnen voor onze kanjers van de D2.
Hulptroepen uit de D3 vandaag vanwege een blessuregeval.
Afgelopen vrijdag hebben onze keepers nog een clinic gevolgd van Lieke van der Linden dus vandaag konden we beoordelen of deze clinic zijn vruchten heeft afgeworpen.
Maar op de bank bij ons vandaag ook de vaste keeperstrainer om onze keepster te kunnen ondersteunen.
Volle bak in de Rijnsloot dus de druk was groot om een mooi resultaat neer te zetten.
Ook deze week wonnen we de tos maar hopelijk vandaag met een beter eindresultaat dan vorige week.
Eveneens een aantal wijzigingen in de opstelling toegepast om wat alternatieven achter de hand te hebben.
De wedstrijd begon goed en ging gelijkmatig op waarbij er over en weer de kansen kwamen voor beide partijen.
De taken werden goed uitgevoerd en de bal snel en goed rondgespeeld.
Een aantal prachtige doelpunten verder en ook de nodige pech met ballen die net niet het net wilde raken verliep de eerste helft eigenlijk op rolletjes. Af en toe wat slordigheden door niet kort genoeg op onze tegenstander te zitten werden een aantal ballen genadeloos afgestraft en bracht daarmee de ruststand op een acceptabele 5-6 achterstand.
Tijdens de rust de meiden een compliment gegeven voor het getoonde spel maar dat we korter moesten dekken om deze wedstrijd in ons voordeel te doen laten eindigen.
En dat geschiedde, er werd even een tandje bijgezet en de tegenstander van vandaag werd het goed moeilijk gemaakt door goed en eerlijk te strijden.

Hierbij moet toch ook nog even aangegeven worden dat onze keepster vandaag een dijk van een wedstrijd speelde en de nodige ballen uit het doel pareerde.
Aan de andere kant van het veld werden er prachtige aanvallen opgebouwd en dito afgerond.
Met nog iets meer dan drie minuten op de klok en een gelijke stand op het bord kregen we een strafworp tegen maar onze dijk had hem eruit en dat was de kers op de taart voor het keeperswerk van vandaag.
De tegenaanval van onze kant trof wel doel dus de laatste minuten werden bloedstollend spannend. De laatste aanval van onze tegenstander vandaag trof eveneens niet het doel dus de tweede overwinning dit seizoen was een feit.
De einduitslag was een zwaar bestreden 9-8 in het voordeel van onze groene leeuwinnen.
Meiden wat hebben jullie vandaag geknokt en super goed samen gespeeld we zijn zo trots als een pauw op jullie.
Wanneer we deze wedstrijd mentaliteit weten vol te houden gaan we vast en zeker nog de nodige puntjes bij elkaar sprokkelen in de rest van dit seizoen.
Maar ja nu rijst de vraag was het nu het Lieke of Michel effect vandaag? Laten we dat maar in het midden houden
Volgende week uit tegen Leidsche Rijn D2 waar we nog scherper zullen moeten zijn dan een Samurai zwaard maar wie weet de goedheiligman is in het land en vallen er wellicht cadeautjes uit te pakken.
De week daarna uit in Amersfoort waarna we in de Rijnsloot op 17 december het jaar 2023 af gaan sluiten.