Vandaag op deze wispelturige zondag 15 oktober waar het zonnetje volop scheen maar even later met bakken de regen uit de hemel kwam zetten mochten we afreizen richting Eemnes.
Aangekomen bij een mooi onderkomen waar de plaatselijke SDS zijn zaalwedstrijden aflegt.
Bij binnenkomst kregen we te horen dat de zaal pas bij aanvang van de wedstrijd ter beschikking was dus we konden mak aan doen in de voorbereiding.
Een warming up in het donker uitvoeren was weer eens iets nieuws om mee te maken (waarschijnlijk zat er een tijdschakelaar gekoppeld aan de zaalhuur 😉) dus wijzelf en het meegereisde publiek zaten al redelijk snel in kerstsfeer.

Na het groeten en winnen van de tos vingen we deze wedstrijd aan met twee meiden vanuit een ander D team door wat personele problemen door vakantie en blessure.
De wedstrijd begonnen we voortvarend met goed en snel samenwerken waardoor we het de tegenstander moeilijk maakte en regelmatig onze doelpunten meepakte.
De vooraf afgesproken taken werden goed uitgevoerd waardoor we als een huis stonden in Het huis van Eemnes. Bij defensie zouden ze zeggen 1 Team 1 taak en dat was zeker ook zo in het eerste bedrijf van deze wedstrijd.

Uiteindelijk wisten we met een 6-9 voorsprong de rust te bereiken waarbij er een aantal prachtige doelpunten vanaf onze zijde geproduceerd waren.
In de rust dan ook niets dan lof voor onze kanjers want we waren echt goed bezig.
In de tweede helft konden we in de beginfase het spel weer oppakken waar we de eerste helft gebleven waren maar langzamerhand werden we slordiger naarmate de tijd verstreek. Zonde aangezien het niet nodig was en we feitelijk de wedstrijd aan het regisseren waren.

Maar doordat we te paniekerig waren kwam onze tegenstander steeds dichterbij. We kregen daardoor wel een spannende wedstrijd maar toch hadden de coaches het vandaag liever gezien dat we wat meer achterover konden leunen.
Wel een werelds doelpunt gezien vanaf onze zijde waarbij zelfs de scheidsrechter van SDS een high five gaf aan onze speelster😍.
Met nog een minuut te spelen en onze rug tegen de denkbeeldige muur hadden we nog maar een voorsprong van 1 doelpunt. Helaas leden we slordig balverlies en wist onze tegenstander dit genadeloos af te straffen en scoorde zij de 12-12.

In onze laatste aanval waarbij er nog een overtreding werd gemaakt in het eindsignaal hadden we nog een laatste kans om de overwinning mee naar Cothen te brengen echter ging deze bal over het doel en werd deze spannende pot onbeslist en deelde we vandaag de punten.
Als we terugkijken op de eerste helft en dat spel weten voort te zetten en meer rust gaan behouden gaan we een leuke zaalcompetitie tegemoet waarbij er ongetwijfeld net zulke leuke potjes handbal tentoon gesteld zullen worden als vandaag.
Het eerste punt is in ieder geval binnen en dat is voor de moraal van onze meiden ook goed dat het eerste D punt in de broekzak zit en de witte zakdoekjes vanaf de tribunes nog achterwege kunnen blijven😉.
Volgend weekend rust maar de week erop wacht thuis in onze eigen Rijnsloot LHV voor de volgende wedstrijd. Normaal gesproken weer met onze eigen bezetting maar vandaag waren we zeer blij met onze stand ins die ons uit de brand hebben geholpen.