Vandaag onze tweede wedstrijd in het toetje van de competitie.
We mochten vroeg afreizen naar Breukelen waar Nijenrodes E1 onze tegenstander was.
Gelukkig ook in de zaal aangezien er in Breukelen evenals in Cothen een waar strand 🏝️ ligt met 3 beachvelden.

Deze editie met 1 speelster minder i.v.m. een blessure.
Voor aanvang een klein oponthoud daar er nog 1 scheidsrechter mistte maar die hadden we uiteindelijk niet kunnen en willen missen want er werd top gefloten deze wedstrijd.
De tos werd door ons gewonnen dus logischerwijs kozen wij voor de bal.
Het duurde even voordat de eerste bal in het net lag maar die eer was dit keer niet voor de Cothense formatie maar voor de thuis spelende ploeg.
De wedstrijd ging goed gelijk op waar we zo nu en dan wat ongelukkig waren in de afronding en de tegenstander teveel hun gang lieten gaan om over het hele veld te laten lopen zonder tegenstand te bieden.

Zo bereikte we een ruststand met een minimale achterstand van 9-7.
In de rust nog even geprobeerd de scherpte er nog even in te krijgen om het tij te kunnen keren maar de tweede helft gaf hetzelfde spelbeeld.
Wie weet was het kamp stress voor volgende week woensdag maar we zijn in ieder geval weer een les rijker dat het niet altijd van een leien dakje gaat. Het was een leuke en spannende pot met uiteindelijk een terechte winnaar aangezien zij er drie meer in het net wisten te krijgen dan wij. Ik denk dat we het publiek met deze wedstrijd ook een leuke ochtend hebben bezorgd. De eindstand kwam daarmee op 16-13 oh nee toch 17-14 (altijd uitgaan van het kaartje dat de scheidsrechter invult en niet het bord) maar het had net zo goed andersom kunnen zijn.

Volgende week Houten thuis in de Rijnsloot waar we om 14.15 uur kunnen aantreden. Gelukkig konden we deze wedstrijd naar later op de dag verzetten zodat de meiden en hun leiders nog even kunnen bijkomen van 4 dagen kamp.

Over dat kamp gesproken Martie Mouse en Maratatatijn hebben er zin in.