Op zondag 5 maart 2023 hebben 5 trainers / begeleiders clinics bij de NHV gevolgd.
Op uitnodiging van de bond zijn er in de ochtend en middag workshops gevolgd.
De eerste workshop ging in op de spelvisie met betrekking tot de D jeugd.
Deze clinic werd gegeven door een medewerker vanuit de bond die zich al meerdere jaren bezig houdt met het spelplezier en de ontwikkeling van kinderen in het handbal om zo de goede stappen te kunnen zetten in de opvolgende jaren die volgen.Goed om te horen wat de achterliggende gedachten zijn vanuit de bond om een bepaalde speelwijze te hanteren om zo het spelplezier bij onze kinderen op nummer 1 te kunnen zetten.

De tweede workshop was van niemand minder dan ex prof en international van het Deense handbal team Ole Bruun Andersen.
Hij nam ons mee in de wereld van het gebruik met de Goalcha bal.
In de workshop hebben we geleerd hoe kinderen van 7 t/m 16 jaar door middel van de Goalcha bal de handbal technieken en balbeheersing beter aangeleerd te krijgen.
Doordat wij op de club ook in het bezit zijn van Goalcha ballen hebben we een gedeelte van de workshop direct de eerst volgende trainingsavond met succes toegepast en gaan we in de toekomst vaker toepassen. Mooi om te zien hoe onze jeugdleden zo snel de materie oppakten.

Na afloop ook nog op uitnodiging vanuit de bond twee interland wedstrijden mogen bezoeken te weten Noorwegen – Tsjechië en de dames van Nederland tegen Denemarken en dat was een fantastische pot handbal om te zien.
De afgevaardigde trainers / begeleiders waren dusdanig enthousiast dat ze zich een volgende keer nogmaals zullen aanmelden en wellicht kunnen we dan wel met meerdere trainers / begeleiders de workshops volgen.