Met de confetti nog half in het haar van al het carnaval gedruis de afgelopen dagen met als regionale hoogtepunt de Cothense verlichte optocht. Maar zouden we vandaag ook de nodige lichtpuntjes zien in de oefenwedstrijd tegen onze eigen E2.
Aangezien we beide een maand geen wedstrijden hebben was het idee geopperd deze wedstrijd te organiseren om

zo alvast wat weerstand te kweken en mede ook om de meiden uit de A te oefenen met fluiten aangezien die per volgend seizoen mee gaan draaien in de scheidsrechters poule.
Wel wat personele problemen bij onze oefen tegenstander vandaag aangezien ze maar 5 meiden hadden die mee konden doen. Wij hadden een volle bezetting zodat we afgesproken hebben iedere 10 minuten een van onze meiden bij de E2 mee te laten doen.
Twee van onze meiden hadden al een wedstrijd bij de D in de benen dus dat scheelde weer warm lopen😉.
De normale voorbereiding zoals we gewoonlijk gewend zijn alleen hadden we niet bepaald wie er mocht groeten dus een draaiende fles mocht het lot dit keer bepalen.
De tos verloren we zoals gewoonlijk dus de E2 mocht deze wedstrijd aanvangen.
Het spel ging aan het begin van de wedstrijd goed op en neer met aan beide kanten goede kansen de ruimtes werden vanaf E1 zijde alleen niet erg benut dus dat moest na de eerste korte break even weer recht getrokken worden.
Het tweede deel van de eerste helft ging dat beduidend beter en liepen we gestaag uit naar een 3-12 voorsprong.

De tweede helft mochten we met de E1 uiteraard de wedstrijd hervatten.
In de tweede helft wederom volop strijd waarbij we goed samenspel zagen en beide ploegen mooie aanvallen lieten zien.
Af en toe een harde fluit vanaf de zijkant deed de tribune en iedereen op het veld even verstijfd opschrikken omdat de scheidsrechters begeleider het ergens niet mee eens was.
Uiteindelijk een uitslag van 6-20 op het scorebord in het voordeel van de E1.

A meiden bedankt voor het fluiten jullie hebben het keurig gedaan en uiteraard ook dank voor de scheidsrechters begeleider.
Al met al een leuk potje waar op alle fronten goed geoefend kon worden. Ze zijn dus voor herhaling vatbaar.
De lichtpuntjes waren dus zeker aan alle zijdes aanwezig deze editie.
12 maart de volgende wedstrijd in de Rijnsloot tegen Nieuwegein E4.