Een dag om trots op te zijn om daar het verslag van deze editie maar mee te beginnen en alvast gezegd te hebben.
De tegenstander kwam vandaag uit de keistad maar de “echte” keien kwamen vandaag uit Cothen.
Wat hebben we vandaag geknokt voor wat we waard waren en wat is deze schrijvende coach trots evenals uiteraard de niet schrijvende coach.
Fidelitas E1# was deze ronde onze tegenstander in onze vertrouwde Rijnsloot die lekker vol zat met publiek. Dat geeft uiteraard een extra boost voor onze kleine toppers in het groen.
We wisten uiteraard vanuit de heenwedstrijd die we nipt verloren met 1 doelpunt verschil dat we onze borst nat konden maken tegen een team met een aantal jongens die uiteraard fysiek sterker zijn dan wij.
En wat doe je als je het fysiek aflegt dan moet je slimmer zijn en dat hebben onze kanjers vandaag perfect uitgevoerd.
Volle bak vandaag met 8 vrouw sterk traden we tijdens het groeten van de tegenstander aan. Niet verassend genoeg, verloren we uiteraard de tos dus de tegenstander van vandaag mocht de wedstrijd aanvangen.
De eerste aanval vloog gelijk bij ons in het net dus we waren direct wakker geschud. De loop van de eerste 10 minuten ging behoorlijk gelijk op waarbij er over en weer nette aanvallen en dito doelpunten te zien waren. Onze meiden vochten wederom als leeuwinnen voor iedere bal en voerden hun meegekregen opdracht tijdens de voorbespreking goed uit. Aan het eind van de eerste helft stond er een magere voorsprong van 8-6 op het scorebord in Cothens voordeel.
Tijdens het welbekende rustpraatje was er uiteraard niets dan lof voor onze toppers die perfect hun taak uitvoerden zoals we dat aan de voorkant hadden meegegeven.

Wel moesten we de laatste 20 minuten niet gaan versloffen want 2 doelpunten verschil is uiteraard niet een luxe positie waar we in zaten.
Wat scheelde was dat wij uiteraard de bal mochten uitnemen en direct hetzelfde na de eerste afworp voor elkaar kregen als onze tegenstander aan het begin.
De toon was gezet met 3 doelpunten verschil.
Het publiek ging eveneens ook nog volle bak achter ons staan wat uiteraard de adrenaline deed stijgen.
Wederom fantastische aanvallen en een paar ballen die bij de tegenstander al geteld werden maar waar onze keepster anders over dacht om ze tussen de palen weg te houden.
Zonder ook maar een druppel van dat bekende drankje te nuttigen waar je vleugels van krijgt kregen onze meiden die vleugels even toch wel toen ze meer en meer gingen beseffen dat ze een topwedstrijd aan het spelen waren.
We liepen op een gegeven moment gestaag uit waarna de twee coaches ook eindelijk de rust konden vinden om met een gerust gevoel naar het einde van de wedstrijd te komen.
Uiteindelijk wonnen we deze wedstrijd met een verdiende 17-11 en mochten we met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Fidelitas in Amersfoort de puntjes weten te houden in de eerste competitie helft en wij in ons eigen handbal dorpje de returnwedstrijd.
Het is net als de belastingdienst mooier kunnen we het niet maken.
Een compliment ook voor onze scheidsrechter van vandaag om in een kolkende Rijnsloot koelbloedig te blijven en een puike wedstrijd te fluiten toch knap om de wedstrijd te kunnen lezen en deze in goede banen te leiden ondanks dat er figuren zijn die wederom het veld op komen stormen omdat ze slecht tegen hun verlies kunnen.
Wat wel leuk was om naderhand van ouders van de tegenstander te horen te krijgen dat we het tactisch goed hadden aangepakt en dat we een mooi team hebben die goed samenspeelt en een mooie pot handbal tentoongesteld hebben, uiteraard zijn we het daarmee eens en dat er wel volwassen zijn die wel visie hebben en dat laat ons evenal zeker groeien.

Helaas dachten niet alle ouders er zo over maar die van de complimenten hadden het bij het juiste eind😉. We gaan gestaag door en de E1 trein is vooralsnog niet te stoppen. Nog vier finales te gaan. Nu een tijdje geen wedstrijden in competitie verband de volgende is pas 12 maart waar we in de kolkende Rijnsloot Nieuwegein E4# te gast hebben. Maar na het carnavalsfestijn in ons dorp aankomende vrijdagavond met de alom in de regio bekende verlichte optocht en op zaterdag de gewone optocht wacht zondag de 19de februari in het naprogramma van onze dames A een oefenwedstrijd tegen de E2 van Fortissimo.

Jawel een heuse dorpsderby, weliswaar vriendschappelijk maar het affiche voor een leuke en mooie pot handbal is zo goed als zeker.
Publiek bedankt voor jullie support vandaag onze meiden hadden het nodig en heeft ze vleugels gegeven.
Tot de volgende.