Vandaag de regionale derby in Houten waar eveneens het in de regio bekende party centrum de Engel zit.
Maar of het ook voor ons een party zou worden en of er een engel aanwezig was deze editie zal het verslag uitwijzen.
We zouden al met 1 teamlid minder afreizen vandaag maar helaas kregen we drie kwartier voor vertrek een ziekmelding binnen dus zonder wissels afreizen was wat gortig. Met een korte schakel konden we een speler meekrijgen vanuit de E2, altijd fijn als er last minute meegedacht kan worden.
Bij aankomst in the Dome allerlei mensen in Hawaï kleding en drinkend uit kokosnoten dus we dachten eerst dat carnaval vroeg begonnen was dit jaar in de regio maar later bleek dat het kwam door de tropische temperaturen in zowel de kantine als de sporthal.
Waarschijnlijk heeft the Dome nog een langdurig energiecontract en kunnen ze er lekker warmpjes bijzitten.
Na de uitgebreide warming up was het de eer voor de gastspeelster om de begroeting te mogen doen en de tos te winnen.
Dat laatste lukte helaas niet dus de tegenstander van vandaag koos voor de bal.
We gingen voortvarend van start waarbij er snel werd overgespeeld en mooie aanvallen te zien waren en de doelpunten gestaag op het bord werden genoteerd.
De eerste helft was overduidelijk voor de groene leeuwinnen uit Cothen waarbij wij er 8 in het net wisten te leggen en Houten 3. De rust vingen we daarom aan met een riante en verdiende 3-8 voorsprong.

Met deze riante voorsprong begonnen wij de tweede helft maar snel werd al duidelijk dat dit rustmoment ons niet goed had gedaan.
Ballen kwamen niet goed meer aan en we leden vaak (onnodig) balverlies.
Of het nu kwam door de afleiding dat de reclamekussens neergegooid werden voor de wedstrijd na ons of dat de denkbeeldige man met de hamer langs kwam vanaf dat moment zaten we in ieder geval niet meer in de wedstrijd en moesten we alle zeilen hijsen om niet in de problemen te komen.

De tegenstander kon daar in ieder geval goed van profiteren en kwamen ze behoorlijk terug in de wedstrijd.
We konden het tweede bedrijf toch zo nu en dan nog wel een doelpuntje meepikken maar Houten liep goed in zodat het verschil een lange tijd maar 3 doelpunten in ons voordeel was.
Vlak voor tijd gooiden we de wedstrijd op slot waarmee we de eindstand op 9-13 bepaalde en onze Cothense party konden beginnen.

En die engel van de inleiding dan? Die zat overduidelijk de tweede helft aan Houtense zijde op het doel om de meeste ballen eruit te houden.
Gelukkig wisten we vandaag in de eerste helft de toon te zetten en konden we het ons in de tweede helft permitteren niet onze scherpste helft van dit seizoen te spelen maar de Fortissimo E1 trein blijft op volle stoom doordenderen in de competitie.

Volgende week zondag in onze eigen Rijnsloot alweer het vervolg van deze voortvarende zaalcompetitie waar Fidelitas op bezoek komt.
Refererend aan de heenwedstrijd kan dit weleens een spannende pot worden daar we in Amersfoort maar nipt verloren met een doelpuntje verschil en waarbij we lange tijd voor stonden.
Gelukkig is de Valentijnsdisco voor de jeugd op vrijdag zodat onze meiden op zaterdag vroeg in het nestje kunnen duiken om zondagochtend fris en fruitig de strijd aan te kunnen gaan.