De laatste wedstrijd van 2022 werd ruim 4 weken geleden gespeeld; op 18 december werd helaas thuis nipt verloren van de nummer 1, Westsite. Het 1e deel van het seizoen zat erop; 9 wedstrijden, 4 punten uit 2 winst en 7 verlies.

Maar weer fris en fruitig voor de 2e helft van de competitie; zaterdagavond in Cothen de start tegen HVBS. De eerste wedstrijd tegen hen op 22 oktober vorig jaar werd daar uiteindelijk ruim gewonnen, maar de winst werd pas in het laatste gedeelte van de wedstrijd door Fortissimo naar zich toe getrokken.

De eerste helft ging eigenlijk geheel gelijk op. Tempo bleef redelijk hoog en beiden ploegen scoorden om beurten. Mooiste doelpunt hierin komt op naam van Jamy die een ingooi van de keeper in handen krijgt en in een leeg doel kan scoren!

In de rust (stand 12-12) werd snel geëvalueerd en plan van aanpak voor de 2e helft was ‘doorgaan met het eigen spel zoals in de eerste helft, offensiever verdedigen om hun aanvallen te onderbreken en vooral tempo hoog houden’.

De eerste 15 minuten na rust stonden in het teken van strafballen; over en weer 6 stuks waarvan 4 voor Fortissimo  die allen werden verzilverd. De omslag kwam met nog zo’n tien minuten op de klok. De uitploeg raakte de concentratie kwijt, raakte vermoeid en was zoekende in de aanvallen. Fortissimo bleef pushen en tempo houden en met scores van Sophie, Jamy en Vivianne werd de voorsprong uitgebouwd naar 22-18. In de laatste 4 minuten kon HVBS nog terugkomen naar 22-20, maar met nog 1,5 minuut te gaan én een fraaie onderhandse treffer van Kim was de overwinning een zekerheid!

De eerste punten van 2023 zijn binnen! Eindstand 23-20.