Vandaag alweer de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar waar we mochten afreizen naar het stadje aan de Hollandsche IJssel van de Apeluiers om tegen Shot E1# aan te treden.
Niet in de vertrouwde hal de Oever maar het Heem.
Prima hal om onze kunsten te mogen te mogen vertonen.
Door twee afwezigen ivm blessure en ziekte konden we gelukkig vanuit de E2 versterking krijgen vandaag zodat we toch nog 1 wisselspeler hadden.
Na de korte warming up mochten we ons bij de (overigens prima fluitende) jonge scheidsrechter melden voor de tos die we verloren.
De jongens van Shot kozen voor de afgooi dus we konden ons opmaken voor de eerste tegenaanval van de wedstrijd.
Deze aanval werd goed gepareerd waardoor we de vlotte tegenaanval konden opzetten en wel de bal in het net wisten te krijgen.
Zo ging dat met de volgende twee aanvallen ook waardoor we vlot op een 0-3 voorsprong stonden.
Wederom aan het begin van deze wedstrijd goed en vlot samenspel wat zo langzamerhand ons wapen aan het worden is want de ballen vlogen gestructureerd het gehele veld over om het gaatje te vinden om het net te laten bollen.
We gingen daarmee als de brandweer voorwaarts want met rust hadden we er al 11 in liggen en mede door wederom puik keeperswerk maar een tegendoelpunt waardoor er een riante en verdiende 1-11 op het Ijsselsteinse scorebord stond.

In het eerste gedeelte van de tweede helft gingen we wat versloffen en werden we wat slordiger in balbezit en verdedigen dus tijdens de time out moesten we even de neuzen weer goed richten om het laatste deel net zo goed te eindigen zoals we begonnen en dat lukte.
Met tussendoor nog als kers op de taart een doelpuntje mee gepakt door onze invalster vanuit de E2 hadden we bij het laatste fluitsignaal een keurige score bereikt van 5-20. We zijn dus goed op weg deze competitie met maar 1 nipte verlies partij.

Uiteraard gaan we in 2023 er weer volle bak er tegenaan maar na de laatste trainingsweek even wat verdiende rust waarbij we hopelijk op 22 januari 2023 in de Rijnsloot weer eens met een compleet team om 10.45 uur tegen Nijenrodes E2# mogen aantreden.

Voor nu voor al onze trouwe lezers en volgers namens team E1 fijne feestdagen en alvast een goed 2023.