Vandaag in de Rijnsloot alweer wedstrijd 6 van de binnen competitie.
Zowaar een behaaglijke sporthal toen we de voorbereidingen aan het treffen waren voor de match van deze dag tegen Nieuwegein E3#.
Nu zaten wij in het voorprogramma van onze kanjers van de E2 die na ons hun kunsten mochten vertonen.
Met de nodige muzikale ingrediënten erbij konden we ons dus volledig focussen op de wedstrijd met een uitgebreide warming up.
Eens zien of we vandaag net zo’n goede prestatie konden neerzetten als vorige week tegen de dezelfde club maar dan de hogere variant.
Aan het voltallige meegereisde publiek vanuit oud Jutphaas heeft het in ieder geval niet gelegen want de uitvakken op de tribune zaten goed vol.
De beide coaches van de thuisspelende club vonden wel dat de keepster van dames 1 toch wel erg veranderd was in een dag tijd maar na beter gekeken te hebben zagen we dat het gold old Ryan was. Maar om alvast deze pluim 🪶 ook vast uit te delen, hij heeft het wederom top gedaan. De tos viel wederom deze week onze kant op waarbij we voor de bal kozen.
Iets eerder dan gepland vingen we de wedstrijd aan.
We gingen gelijk als de brandweer want de eerste drie aanvallen waren direct raak en wanneer je dan door top verdedigerswerk de ballen keert sta je riant voor met 3-0 binnen een paar minuten.
We speelden erg goed deze eerste helft waarbij er schitterende doelpunten werden geproduceerd en het Cothense publiek op de banken deed gaan staan.
Deze aanvallen werden gestaag doorgezet waardoor we behoorlijk uitliepen.
Toch fijn dat afspraken die we vooraf hebben gemaakt goed worden uitgevoerd en dat het zijn vruchten afwerpt.
Kon Nieuwegein dan niets terug doen? Jazeker wel die wisten in het eerste bedrijf ook drie keer het net te vinden.
Maar die Grüne aus Cothen kregen er 10 in het net dus we mochten na 20 minuten met opgeheven hoofd de rust aanvangen.

De tweede helft gingen we gestaag verder met wederom prachtige doelpunten waarbij we hoog boven de tegenstander uitkwamen met sprong schoten.

Het Nieuwegeinse publiek werd in de tweede helft nog een keer getrakteerd op een doelpunt waardoor de handjes weer even in beweging gebracht konden worden.
Onze eigen kanjers kregen er nog 6 in het net erbij waardoor we een eindstand op het bord wisten te zetten van 16-4.

Vandaag hadden de stand in keepsters wederom hun vrouwtje gestaan met de nodige puike reddingen.
Meiden wat hebben jullie vandaag als collectief goed gespeeld om wederom weer trots op te zijn.
Daarom zoals de titel al heeft verwoord een pluim voor de spirit die eenieder stuk voor stuk heeft verdiend.
Volgende week de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar waar we op bezoek gaan bij Shot met hun grootste kerstboom van Nederland in IJsselstein. Na het kerst en nieuwjaar reces zijn we hopelijk weer compleet.
Het bleef overigens nog lang onrustig na afloop van de wedstrijd in Cothen want er was door deze en gene inspiratie opgedaan van de supporters die voor de Afrikaanse leeuwen zijn om door het dorp toeterend en wel rondjes te gaan rijden.

Na afloop van de wedstrijd hadden we ook nog in het verschiet.
Een iets verlaat surprise festijn met Sint en zijn Piet.

Wat heeft eenieder toch weer goed zijn best gedaan.
Om surprises en gedichten te maken voor elkaar en dat zorgde zelfs voor een traan.

Of het nu tranen waren van geluk of emotie.
Het bracht in ieder geval de nodige commotie.

Zo was er o.a. een snoep automaat en een mislukte brug😉.
Toch ging het allemaal nog redelijk vlug.

Want er moest nog iemand in Utrecht naar de blauwe doos.
Nee ik bedoelde niet een moeder van de E2 die ervan bloos.

Een seizoenskaart kwam er ook nog voorbij.
Daarmee was de ontvanger blij.

Ook een glas vol met gele smurrie.
Later hoorde we: ik eet liever curry.

Dus opgelet voor de degene die hem volgend jaar treft.
Iets meer pit wat hem betreft.

Meiden en jongens het was super gezellig
En dat zeg ik stellig

We zijn een mooi koppel bij elkaar
En hopelijk blijft dat nog een behoorlijk aantal jaar.

Tot de volgende