Vandaag mochten we aantreden in Amersfoort waar Fidelitas E1# onze tegenstander van vandaag was. Ondanks verzoekjes via e-mail, fax en telegram aan wijlen Jan Pelleboer mocht het niet baten dat we een nat pak opliepen vandaag.
Uiteraard wel weer met ons hondstrouwe publiek wat ook vandaag eveneens als ons het weer trotseerden. Eigenlijk is het niet te doen op een nat veld in de regen op een asfalt veld spelen waarbij je standaard al voorzichtig moet spelen en laat staan onder deze omstandigheden.

Deze editie 1 absentie dus we traden met het groeten en de tos aan met 10.
Dit team van Fidelitas was geen onbekende voor ons daar we vorig seizoen eveneens bij ze in de poule zaten. De tos verloren we en de tegenstander koos de bal dus we konden ons klaar maken voor de eerste aanval.
In het begin van de wedstrijd liep het redelijk goed waarbij we helaas aan het begin hetzelfde spel als vorige week lieten zien door onszelf tekort te doen met de afronding. Door het natte weer en een steeds zwaarder wordende bal moesten we strijden en anticiperen op ballen die weggleden doorschoten van de handen en met gooien niet genoeg vaart mee kregen.
Dit met ballen die hard op de ledematen komen bracht een paar keer blessures met zich mee waar wat icepacks voor uit de Amersfoortse vriezer getoverd moest worden. We kwamen wel voor in de wedstrijd en bleven dat ook tot vlak voor rust waar er uiteindelijk een 3-3 stand op het scorebord.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld waarbij een aantal discutabele beslissingen de beslissing van de wedstrijd betekende wanneer ons rechtmatige doelpunt geteld was en de tegen gekregen shoot out niet gegeven was had er uiteindelijk een 6-6 op het scorebord gestaan en daar had iedereen vandaag mee kunnen leven zeker gezien het geschetste beeld in de eerste alinea. Het werd dus uiteindelijk 7-5 in Amersfoorts voordeel, deze wedstrijd weer gauw vergeten en door naar de volgende.

Volgende week een weekend rust en de week erop gelukkig weer een thuiswedstrijd zodat we binnen kunnen spelen en de weergoden ons niet kunnen belemmeren.
Dan wacht Nieuwegein in de Rijnsloot als volgende tegenstander en de trouwe lezers onder jullie denken nu: alweer Nieuwegein? Ja dat klopt alleen nu de E1# variant dus dat belooft een spannende pot te worden.