Vandaag onze tweede wedstrijd van het nieuwe seizoen waar Nieuwegein E2 onze tegenstander was in de Rijnsloot. Onze E2 stond vandaag in het voorprogramma dus het was even behelpen met de warming up.
Wederom een volle teambezetting waarbij we zoals vorige week met elkaar afgesproken hadden dezelfde tactiek zouden toepassen maar dan vice versa.

De tos van vandaag werd door ons gewonnen waarbij we de wedstrijd aanvingen voor de goed gevulde tribune. Een vlotte eerste aanval die helaas gemist werd, want wanneer die het net had geraakt hadden we een totaal andere wedstrijd gekregen door het afgeven van dat visitekaartje.
De minuten erna trof Nieuwegein wel een paar keer het net waarbij wij (helaas) geen geluk hadden in de afronding. Na de 10 minuten time out gingen we met volle borst vooruit waarbij we wat gelukkiger werden in de afronding en wel een paar keer het doel troffen. Nieuwegein lukte dat niet meer mede door goed verdedigingswerk en dito keepers werk wanneer de bal er toch nog doorheen kwam. Bij het rust signaal stond er een 3-5 stand op het scorebord.

De tweede helft gingen we gestaag door met het vijandelijke doel bestoken maar de keepster van de tegenstander had er eveneens puike ballen uit en een paar engeltjes op de schouders die zo nu en dan meehielpen om de bal niet over de lijn te krijgen. Uiteindelijk wisten we nog wel een paar fraaie doelpunten te maken maar het mocht niet baten om een gelijkspel of de overwinning over de streep te trekken. Wij kregen er in het tweede bedrijf nog twee doelpunten in en Nieuwegein 1 waarbij er een einduitslag van 5-6 op het bord kwam te staan.
Wanneer we vandaag wat meer geluk hadden gehad in de afronding hadden we de volle punten in eigen huis gehouden maar verliezen hoort ook bij het spelletje en worden we alleen sterker van.

Volgende week wacht in Amersfoort Fidelitas als volgende tegenstander waarbij we weer gaan vlammen 🔥.