We mogen weer na een mooie zomer die nog even voortduurt. Afgelopen week de eerste trainingen gehad waarbij de eerste training een ware survival was in het Doornse gat.

Deze zondag mochten we de eerste wedstrijd van het (buiten) seizoen aanvangen bij de Apenluiers. Shot was ons enigszins goed gezind om de wedstrijd te verplaatsen naar 11 uur ipv 8.30 uur en uiteraard waren we daar niet rouwig om😉. Een nieuw seizoen met een nieuwe regel waarbij in de E een extra (tactische) time out na 10 minuten spelen is ingelast. Voor ons geld dat we ons volledige team wisselen aangezien we vandaag een volledig team van 11 spelers tot onze beschikking hadden.

De koperen ploert deed goed zijn best op het IJsselsteinse asfalt waar we de tos verloren waardoor Shot de wedstrijd mocht beginnen.
We namen snel het initiatief in de wedstrijd en speelde goed samen en waren er vlagen dat onze tegenstander er niet aan te pas kwam.
De doelpunten gingen gestaag in het net, na 10 minuten de wisseling van de wacht waarbij we gestaag verder gingen in ons eigen spel spelen. Shot kon uiteraard ook wat terug doen en scoorde er ook drie in de eerste helft waarbij wij er 7 in wisten te prikken.

De tweede helft wilde onze tegenstander graag van helft wisselen zodat ook wij een helft tegen de zon in zouden spelen. De tweede helft begonnen we met de meiden die geëindigd waren in de eerste helft. We wisten de goede draad weer op te pakken echter troffen we minder doel (zal het dan toch aan die gele ster hebben gelegen) maar door een paar puike reddingen trof Shot het doel niet meer en wij toch nog 4 keer waarbij er een eindstand van 3-11 op het scorebord kwam te staan.

Al met al een stuk beter begin dan vorig jaar tijdens onze eerste wedstrijd.
Volgende week thuis op het eigen nest tegen Nieuwegein dan hebben we in ieder geval geen hinder van de natuur daar we in onze sporthal spelen.
Maar eerst een mooie trainingsweek te gaan met een sessie Doornse gat en een kickboks clinic.