De laatste loodjes wegen het zwaarst en dat was vanavond ook letterlijk zo.
In een tropische Rijnsloot moesten we deze laatste zaterdagavond onze laatste competitiewedstrijd afwerken tegen Nieuwegein E1. Ondanks de tropische hitte waar menigeen in de tuin zou zitten was de Rijnsloot goed gevuld met zowel thuis als uitpubliek. Op het laatste moment nog een stand in scheidsrechter moeten regelen aangezien de geplande scheidsrechter ver weg zat en helaas geen vervanging had geregeld. Dankzij de vlotte reactie en flexibiliteit van de stand in scheidsrechter konden we nog op tijd starten nog bedankt hiervoor!

Uiteraard in de Rijnsloot de welbekende muziek voor de warming up van de E2 maar warm waren we uiteraard al redelijk vlot.
Maar nu de wedstrijd de tos verloren we waardoor Nieuwegein de wedstrijd mocht aanvangen. De wedstrijd ging behoorlijk gelijk op waarbij Nieuwegein een iets betere afronding had maar mede ook door 2 jongens die er vlot doorheen wisten te komen en zoals we met jongens weten erg hard kunnen gooien. Nieuwegein bleef zo de eerste helft minimaal met twee doelpunten verschil op ons voorlopen tot de laatste minuut waarbij we de achterstand konden terugbrengen tot 8-9 in de rust.

De tweede helft bleef eveneens gelijk opgaan waarbij de spanning en sensatie steeg tot ver over het kookpunt. We hadden behoorlijk wat pech met de afronding die zo nu en dan iets te slap was maar laten we het houden op de laatste loodjes want de vermoeidheid was duidelijk zichtbaar bij onze meiden op zowel fysiek als emotioneel vlak. De laatste minuten stonden we met twee doelpunten verschil voor maar met een break kwam Nieuwegein terug tot 13-14. Met nog een minuut op de klok was het zaak om de bal rond te blijven spelen om zo de overwinning over de streep te trekken maar de gretigheid van onze ploeg werd ons fataal.
In een vlotte tegenaanval werd de bal onderschept en wist Nieuwegein met nog een halve minuut op de klok de 14-14 binnen te werken waardoor het avontuur van dit seizoen op zijn Duits eindigde.
Tijdens mijn rit naar Zuid Europa deze zomer zal ik daarom nog eens herinnerd worden aan deze warme zomeravond.

Al met al was het een verdiende uitslag waarbij we onszelf konden revancheren ten opzichte van vorige week. Volgende week nog een leuke JC dag en de week daarop de afsluiting van het seizoen met het team.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat hebben we een historisch seizoen gedraaid.
Volgend seizoen zijn we weer van de partij om de avonturen van de meiden die doorgroeien naar de E1 vast te leggen.

Aan alle trouwe lezers een fijne vakantie gewenst en tot september.
Auf wiedersehen of in mijn geval liever arrivederci maar dan is het geen Duits einde😉