Vandaag op deze letterlijke en figuurlijke zonnige dag de vierde keer dat we tegen Houten E2 moesten aantreden. De eerste wedstrijd van de tweede veld competitie het zogeheten toetje van het seizoen. Vandaag speelde we echter in de zaal aangezien Houten geen buitenvelden heeft, maar onze vaste lezers zijn daarvan op de hoogte.

Van te voren met de meiden besproken dat Houten er hoogst waarschijnlijk op gebrand was een goed resultaat te halen daar we de eerdere 3 voorgaande duels gewonnen hadden met attractieve wedstrijden en bloedstollende momenten van beide kanten. Echter tot onze verrassing kregen we een ander E2 team van Houten op het veld te zien dan verwacht.
De jeugdteams bij Houten zijn al doorgeschoven waar dat kon.

Met op papier vandaag 9 spelers uit de Cothense formatie werd de tos verloren. Om 9.30 uur mocht onze tegenstander van vandaag de wedstrijd aanvangen. Al snel kwamen we na de eerste break op een 1-0 voorsprong.
Deze 1-0 bleef erg lang op bord staan omdat we even de kluts kwijt waren.
Wellicht toch het vroege tijdstip en het feit dat de confetti nog in de haren zat bij sommige vanwege het gewonnen Eurovisie songfestival door Oekraïne. Na een minuut of 10 met 0-1 voor te hebben gestaan ging het beter lopen. We vonden elkaar beter en de afronding ging ook naar behoren op een enkele hoge bal na, dus misschien moeten we met dit team als tweede sport rugby beoefenen aangezien daar de ballen hoog door het doel moeten. Uiteindelijk resulteerde dit in een 0-6 voorsprong bij rust.

De eerste clean sheet bij rust was voor ons ook een unicum. Na de gezamenlijke rust bespreking waarbij de nodige situaties even teruggehaald werden begonnen we de tweede helft strijdlustig. We vonden elkaar beter en de afronding op het doel van de tegenstander verliep veel gerichter waardoor we al vlot onze voorsprong uitbouwde. We kregen nog wel drie doelpunten tegen deze helft maar dat mocht de pret op deze feestelijke dag niet drukken. Na het laatste fluitsignaal stond er een stand van 3-20 op het bord. Verdiend gewonnen vandaag maar een uitslag die we deze ochtend om 8.30 uur bij vertrek uit Cothen niet hadden verwacht.

Na het douchen weer snel richting Cothen waar het ontvangst comité al stond te wachten met spandoeken en ballonnen voor onze zaal kampioenen van de E2. In ons thuishonk nog een klein besloten feestje met champagne, een medaille, een presentje vanuit de club als beloning en als nagedachtenis van dit mooie zaal seizoen een ingebonden verslagen bundel zodat eenieder onze tour naar het kampioenschap nog eens terug kan lezen.

Bestuur bedankt voor het presentje de meiden zijn er superblij mee en dank aan eenieder die vandaag en tijdens het lopende seizoen zijn / haar steentje heeft bijgedragen want dat zijn uiteraard ook zaken die meegeholpen hebben met dit fantastische resultaat.
Volgende week wacht in Cothen, Fidelitas alweer op dan de eerste échte buitenwedstrijd in de tweede veldcompetitie dit seizoen.
En dan gaan we ons opmaken voor handbalkamp waarbij het een wild west gaat worden. Vanuit ons team hebben Debiele Denise, Lucky Luc, Buffalo Nell en Marti Modder er zin!