Binnen de jeugdafdeling van Fortissimo zijn we dit seizoen gestart met 5 jeugdteams te weten een F, E1, E2, D1 en een C1.

Gedurende het seizoen hebben we veel nieuwe jeugdleden mogen verwelkomen. We mochten zelfs een tweede F team bij de bond inschrijven en nieuwe leden toevoegen aan de reeds bestaande E teams!

Deze nieuwe enthousiaste aanwas had mede te maken met de handbal clinics die vanuit het NHV op beide basisscholen in Cothen zijn gegeven en met een méér dan geslaagd Beach handbal toernooi voor scholen uit de gemeente die net voor de zomervakantie is georganiseerd.

Dit is een luxe positie die we bij de jeugd al even niet hebben gekend en we zijn dan ook super trots! Trots op onze trainers en coaches die elke week weer enthousiast (nieuwe) leden verwelkomen en laten groeien in het handbal spel. Maar ook heel blij met de organisatie van de beachweken. Geweldig georganiseerd!

De komende periode gaan er in Wijk bij Duurstede en Langbroek op nagenoeg alle basisscholen tevens handbal clinics gegeven worden vanuit het NHV. Uiteraard hopen we hiermee wederom nieuwe jeugdleden binnen de club te krijgen zodat we naar de toekomst toe kunnen groeien met onze jeugdteams.

Vanuit de Jeugdcommissie willen we deze positieve lijn vasthouden en doortrekken (zeker ook qua aansluiting richting senioren). Om deze continuïteit te kunnen waarborgen zijn er binnen de JC plannen om een duidelijke en goede structuur neer te zetten waarin het jeugdbeleid wordt bepaald. Met vanuit ieder team een coördinator en een algemeen bestuurslid die de JC vertegenwoordigt gaan we binnen de JC verder bouwen aan een solide basis om stappen te kunnen zetten richting de toekomst met de jeugd als ons belangrijkste bezit binnen de club.

Uiteraard kunnen we dit niet alleen en maken we graag gebruik van de hulp en expertise die er binnen de ouders van de (jeugd) leden en senioren leden aanwezig is om gezamenlijk onze plannen waar te kunnen maken. Op een binnenkort nog te organiseren ouder / leden avond willen we alvast onze eerste denkwijze kenbaar maken en daarna inventariseren wie ons kan en wil ondersteunen.

Op de valreep mogen we nóg een mooi succes delen! Begin december zijn we gestart met twee succesvolle introductietrainingen voor de kabouters (4,5-6 jaar). Maar liefst 9 kabouters hebben kennis gemaakt met de handbal en waren samen met de ouders erg enthousiast. Het voornemen is om vanaf januari twee keer in de maand de kabouter training aan te bieden (1e en 3e woensdag van de maand van 16.00-17.00).

Met een enthousiaste trainer die zelfs eredivisie ervaring heeft zullen deze kabouters snel vertrouwd raken met de handbal!

Uiteraard hebben we vanuit de JC ook niet alles in de hand. Helaas hebben we wederom te maken met harde corona maatregelen. Wij blijven dit vanuit de JC en het bestuur goed volgen en waar mogelijkheden zijn voor de jeugd pakken we die zeker aan. Want ook in deze tijd vinden wij het belangrijk dat er contact is en blijft tussen de club en haar leden!

Tot slot wensen wij vanuit de JC eenieder hele fijne feestdagen toe met zijn/haar dierbaren en hopen we elkaar heel snel weer te zien in goede gezondheid in sporthal de Rijnsloot.

De JC