Inmiddels zijn we aangekomen in de laatste maand van een roerig (handbal-)jaar ivm alles omtrent Corona en blikken we deze periode zowel terug als vooruit. Terugkijken doen we uiteraard met een heel goed gevoel; vanaf de start van de competitie dit seizoen vergaat het dames 2 prima en zijn alle te verdienen wedstrijdpunten voor de Cothense dames bijgeschreven onder de naam van Fortissimo Dames 2 .

Afgelopen zondag en vandaag stonden resp. Havas DS2 (uit in Almere) en Nijenrodes DS1 (thuis in Cothen) op het programma. De uitwedstrijd tegen Havas vorige week verliep in het begin stroefjes voor Fortissimo. Het verschil werd door beide partijen niet gemaakt in de eerste helft, dus in de rust werd een Cothens plan van aanval gesmeed waardoor in de tweede helft heel langzaam het verschil gemaakt kon worden. Na 60 minuten stond een overwinning van 16-23 op het bord en met een tevreden gevoel werd huiswaartse gekeerd.

Deze Sinterklaas-zondag was het in Cothen de beurt aan Nijenrodes om de kampioensplannen van Fortissimo door de war te schoppen, maar de thuisploeg was niet van plan cadeautjes weg te geven… Ondanks dat de thuisploeg het voor zichzelf weer eens spannend maakte werd tot opluchting van de Cothense dames zelf met een overwinning afgesloten (eindstand 18-15). De laatste minuten van de wedstrijd stonden ook nog in het teken van de terugkeer van Maaike Janssen; zij heeft na ruim een jaar revalideren na een zware knieblessure weer haar eerste speelminuten (voorzien van doelpunt 😊) gemaakt. Klasse!

Volgende week staat de laatste wedstrijd van 2021 op het programma tegen VOS DS1 in Amsterdam. Uiteraard gaan de dames voor een smetteloze 1e seizoenshelft en hopen de punten mee te nemen naar Cothen. Het winterkampioenschap 2021-2022 is inmiddels al feit, maar met het seizoenskampioenschap als doelstelling gaat de focus vooruit naar de 2e helft van het seizoen!!

Groetjes Fortissimo Dames 2