De maatregelen zijn weer gewijzigd passend bij de huidige situatie en dus ook voor de handbal. Bij HV Fortissimo hebben wij het uitgangspunt dat wij de regels van het NHV zoveel mogelijk willen volgen met inachtneming onze accommodatie. Voor volledige uitleg en informatie verwijzen wij naar: https:// Veelgestelde vragen Corona – Handbal. De volgende regels zijn van toepassing en brengen wij even specifiek onder de aandacht:

Algemene uitgangspunten

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan die kunnen duiden op een Corona-besmetting. Dit zijn klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen!
  • Schud geen handen!
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie.
  • Neem de gebruikelijk veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.
  • Geef elkaar de ruimte!
  • Publiek is welkom bij trainingen en wedstrijden, alleen voor publiek bij professionele sportwedstrijden en topcompetities* geldt dat een coronatoegangsbewijs (QR-code) verplicht is voor iedereen van 13 jaar en ouder. Dit geldt voor de wedstrijden van DS1. (zie ook wedstrijden)

Maatregelen horeca

• De kantine is opgedeeld in 2 delen, 1 voor afhalen en 1 deel voor horeca.
  • Bij het betreden van de accommodatie (ingang via de kantine) geldt het volgende:
  • Rechtdoor is het gedeelte van de afhaalkantine en kan men eten & frisdrank kopen en vervolgens buiten nuttiger
  • Rechtsaf is voor sporters en publiek wat wil zitten in de kantine om daar wat te nuttigen
  • Rechtsaf geldt ook voor publiek wat naar de wedstrijd van DS1 gaat
  • Iedereen vanaf 13 jaar verplicht om een coronatoegangsbewijs te tonen om gebruik te kunnen maken van de sportkantine voor het horecadeel
  • Publiek wat voor afhaalkantine komt hoeft zich niet te laten scannen.
  • De sportkantine sluit doordeweeks om 00.00 uur.

• Dames 1 wedstrijden:
    – De bezetting van de wedstrijden van DS1 is 75% van de capaciteit en bedraagt 70 zitplaatsen. Hiervan zijn 20 plaatsen beschikbaar voor het uitpubliek en 50 plaatsen voor het thuispubliek.
    – Voor wedstrijden van DS1 geldt RESERVEREN via de gebruikelijke wijze;
  • Amateurwedstrijden:
    – Voor overige wedstrijden is publiek welkom zonder aanvullende maatregelen
    – Indien je na de wedstrijd in de kantine in het horecadeel wilt, moet je een coronatoegangsbewijs overhandigen via de corona check app.

Wij rekenen op jullie en jullie begrip zodat de vrijwilligers hun taak ook kunnen doen.

Het Bestuur