Per 5 juni zijn de maatregelen versoepeld, waarbij ook voor de handbal. Jeugdteams mogen weer wedstrijden spelen tegen teams van andere verenigingen. De senioren mogen binnen en buiten weer sporten in groepen van maximaal 50 personen en zonder de verplichte 1,5 meter afstand bij het sporten. Competitiewedstrijden mogen helaas nog niet gespeeld worden.

Bij HV Fortissimo gelden per direct de volgende maatregelen:

• NHV heeft de competitie voor ALLE jeugdteams weer opgestart en wel voor de maand juni. Check de app en coach voor de wedstrijden.
  • Ouders van leden (kinderen onder 18 jaar) die de kinderen brengen voor trainingen en thuiswedstrijden mogen niet blijven kijken. Ouders worden gezien als toeschouwer en hebben derhalve geen toegang tot de accommodatie.
  • Ons standpunt is dat de jeugd zoveel mogelijk samen rijdt naar de wedstrijden waardoor het minimum aantal rij-ouders wordt beperkt. Coach en begeleiding zijn toegestaan met daarnaast maximaal 3 rij-ouders.
  • Voor de gastteams van jeugdwedstrijden vragen wij om zo min mogelijk toeschouwers mee te nemen zodat wij de regels zo goed mogelijk kunnen naleven.
  • Seniorenteams mogen in teamverband trainen, zowel binnen als buiten, zonder de afstandsbeperking.
  • Jeugdteams (jeugd t/m 17 jaar) blijven buiten trainen (in verband met de alternatieve competitie tenzij anders is overeengekomen en bij slecht weer (hagel/onweer etc.))
  • Kleedkamers en douches zijn nu ook weer opengesteld.
  • Mondkapje geldt bij het betreden van de binnen accommodatie tot het betreden van het veld. Tijdens de training mag deze af. Na het sporten weer op. Wij verzoeken eenieder ouder dan 13 jaar een mondkapje te dragen op het moment dat je van het veld af bent.
  • Bij binnenkomst van de accommodatie de handen reinigen conform de richtlijnen.
  • Na het sporten gelden (voor 18 jaar en ouder) de basisregels weer, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden.
  • De kantine is ook weer open, waarbij deze om 22.00 uur moet sluiten. Hierbij gelden de specifieke horecaregels. Deze komen te hangen in de kantine.

Uiteraard geldt nog steeds:

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen
  • Vermijd drukte
  • Schud geen handen
  • Houd 1,5 meter afstand

Bovenstaande maatregelen zijn aanvullend op de reeds aanwezige maatregelen (zie corona protocol en de website: www.handbal.nl) en gelden in ieder geval tot eind juni. Zodra wij van het NHV meer informatie krijgen, laten wij dit jullie weten.

Het Bestuur