In de thuiswedstrijd tegen BFC ging het nog verkeerd. Het vizier stond toen niet op scherp en veel kansen werden gemist, resultaat een 20-23 verliespartij. Vooraf was al duidelijk dat dit voor beide ploegen een cruciaal duel zou worden. Winst voor BFC zou betekenen een voorschot op de 2de plaats, winst voor Fortissimo zou betekenen aanhaken en BFC tot op 1 punt benaderen.

Met een goed gevulde bus met supporters vertrokken de Cothensen richting Beek. Fortissimo schiet uit de startblokken en neemt al snel een 2 doelpunten voorsprong. BFC geeft zich natuurlijk niet zomaar gewonnen en knokt zich terug in de wedstrijd, en neemt zelfs ook een kleine voorsprong.
Daarna begint de ploeg uit Cothen te draaien en zorgt ervoor dat er weer een voorspong op het scorebord verschijnt. Die voorsprong wordt langzamerhand verder uitgebouwd en beide ploegen gaan met een ruststand van 13-18 de kleedkamers in.

Na rust blijven de ploegen aan elkaar gewaagd, beide ploegen halen het beste in elkaar boven en voor elk doelpunt wordt gestreden. Het verschil van 5 doelpunten blijft lang op het scorebord staan, een mindere fase aan de kant van Fortissimo zorgt er dan toch voor dat BFC geloof houdt. 10 minuten voor tijd zorgen de Cothensen er toch voor dat de wedstrijd niet meer uit hun handen glipt en is de wedstrijd gespeeld. Eindstand 26-33.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben vandaag een van onze beste wedstrijden gespeeld. We wisten dat alleen winst ons verder zou kunnen helpen en de meiden zijn fantastisch met deze druk omgegaan. Dit is echt een team effort en we kunnen met elkaar trots zijn op het resultaat. Nog 6 finales te gaan en hopen dat BFC onderweg nog wat steekjes laat vallen.”

Scores: Maaike Janssen 5, Demi van de Bildt 9, Vivianne Hofman 4, Myrthe Mocking 6, Celine Vermaak 2, Bo van Oostrom 2, Amy Oostveen 5.

Zondag speelt de ploeg uit Cothen thuis tegen DSS. Die wedstrijd begint om 14:00 uur in sporthal De Rijnsloot in Cothen.

BFC_BFC_support