De kantine was goed gevuld met handballiefhebbers die het Nederlands team naar de overwinning wilde schreeuwen. Toen de wedstrijd eenmaal tot een goed einde was gebracht en de meiden van Oranje met goud om hun nek van het veld afliepen, liep ook de zaal vol met supporters.

Fortissimo start heel goed aan de wedstrijd, de dames zijn goed bij de les en laten zich niet het kaas van het brood af eten. Het verschil lijkt al meteen gemaakt te zijn in de eerste minuten. De doelpuntenmachine van de Cothense draait op volle toeren en de dekking staat als een huis. Snel loopt Fortissimo weg en dat geeft een ruststand van 17-7.

Na rust neemt Fortissimo onbewust gas terug en laat Hercules weer terug komen in de wedstrijd. Gelukkig zijn de meiden op tijd bij de les, en maken ze alsnog het verschil. De wedstrijd was eigenlijk al gespeeld, en Hercules was niet bij machte het Fortissimo echt lastig te maken. Einduitslag 28-17.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “De eerste helft was echt een dikke voldoende, de tweede helft gaan we teveel in het spel van Hercules mee en maken we onze kansen niet af. Het lijkt erop dat we toe zijn aan de korte break, 3 wedstrijden in 9 dagen is misschien ook wat teveel van het goede.”

Scores: Maaike Janssen 6, Demi van de Bildt, Vivianne Hofman 4, Myrthe Mocking 5, Celine Vermaak 2, Sophie Mocking 1, Bo van Oostrom 2.
Zaterdag volgt de laatste competitiewedstrijd van 2019, uit in sporthal Angelslo tegen Misker/E&O. Die wedstrijd begint om 20:15 uur.