VENECO/VELO is vorig seizoen kampioen geworden in de tweede divisie, en heeft met Alex Curescu een topcoach in dienst. Op de ranglijst is het verschil tussen de ploegen groot te noemen, maar of dat in de wedstrijd echt tot uiting zal komen is altijd maar afwachten. Fortissimo heeft het traditioneel lastig tegen een lager geklasseerd team.

Fortissimo start heel scherp aan de wedstrijd, via vlotte combinaties en een sterke dekking loopt de ploeg snel weg bij de ploeg uit Wateringen. Na een kwartier staat het al 7-1 en ziet Curescu zich genoodzaakt zijn eerste time-out te nemen. Veel zou het niet helpen want Fortissimo dendert door en blijft haar geliefde spelletje spelen. Ruststand 14-7.

Fortissimo vergeet aan het begin van de tweede helft de trekker definitief over te halen. VELO blijft bij en het verschil blijft tussen de 10 en 11 doelpunten hangen. De dames uit Cothen gaan slordiger spelen en dat uit zich in de scores. VELO is echter niet bij machte de dekking van Fortissimo te slechten. Een eindsprint zorgt ervoor de einduitslag eindigt op 37-23.
Door het verlies van BFC bij ZAP en een beter doelsaldo van de dames uit Cothen stijgt de ploeg naar de 2de plaats op de ranglijst.

Coach Willem–Jan Ruder na afloop: “We starten echt goed, spelen een fantastische eerste helft, maar vergeten het verschil groter te maken in de tweede helft. Toch heb ik voldoende mooie dingen gezien waarmee we het publiek hebben vermaakt, de slordigheden moeten er wel uit want zaterdag wacht Kwiek en die straffen dat soort foutjes genadeloos af.”

Komende zaterdag speelt de ploeg uit Cothen uit in Raalte. Op 30 november speelt Fortissimo tegen PCA/Kwiek. Een heuse topper in de eerste divisie, de wedstrijd start om 19:30 uur in sporthal Tijenraan in Raalte.

Stand 20191124