Na de verliespartij tegen Westsite was het zaak voor de ploeg uit Cothen om voor de volle winst te gaan. 2 punten zou betekenen dat, gelet op alle uitslagen, Fortissimo zou aanhaken bij Kwiek, verlies zou voorlopig pas op de plaats betekenen. BFC staat 1 punt boven Fortissimo en is er natuurlijk ook alles aan gelegen dat zo te houden.

De ploegen zijn aan het begin aan elkaar gewaagd, de scores vallen om en om en geen van beide ziet echt kans om weg te lopen. Toch is het BFC dat het eerste gat weet te slaan, Fortissimo recht nog een keer de rug en komt langzaam dichterbij.
Toch behoud BFC een lichte voorsprong en dat blijft zo tot aan het einde van de eerste helft. Ruststand 11-13.

Het begin van de tweede helft is een kopie van de eerste helft, de ploegen zorgen ervoor dat het beste in elkaar naar boven wordt gehaald. Toch ziet Fortissimo BFC langzaam weglopen. Een time-out aan de kant van de Cothensen zorgt voor een kleine ommekeer. De ploeg komt langzaam dichterbij en kan op 18-18 voor het eerst in de tweede helft weer op voorsprong komen.
Een tweetal gemiste kansen en de wedstrijd lijkt gespeeld. Het gat is weer 3 doelpunten en wat de ploeg uit Cothen ook probeert het komt maar niet dichterbij. Einduitslag: 20-23

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit is de wedstrijd van de gemiste kansen, als we onze kansen afmaken spelen we een hele andere wedstrijd. Helaas lukte dat niet en liepen we de gehele wedstrijd achter BFC aan. Gelukkig tonen we weer een hoop veerkracht, maar dat bleek uiteindelijk niet goed genoeg.”

Zaterdag 26 oktober neemt de ploeg uit Cothen het op tegen DSS. Die wedstrijd start om 19:30 uur in Sporthal de Waterakkers in Heemskerk.