DS1_Foreholte_bericht

Foto: Eelco Schaap photography

Foreholte is vorig jaar gedegradeerd uit de ere-divisie en is redelijk goed gestart aan de competitie. Beide ploegen staan op een punt van elkaar, en na de slechte wedstrijd van vorige week is er Fortissimo alles aan gelegen een goede partij op de mat te leggen.

In het begin is het aftasten en gaan de ploegen gelijk op, na een tien minuten spelen begint Fortissimo slordiger te spelen en ziet het Foreholte een voorsprong nemen van 5 doelpunten. Dan gaan alle seinen op rood en na een time-out van de tegenstander geeft Fortissimo direct gas.
Binnen no time haakt de ploeg uit Cothen aan en is de ruststand 13-14.

Het begin van de tweede helft start Fortissimo weer niet goed en ziet het Foreholte wederom weglopen. Dan begint weer langzaam het vertrouwen terug te komen in de ploeg en kruipt het langzaam dichterbij, en neemt zelfs een kleine voorsprong. Daarna begint een fase waarin beide ploegen gelijk opgaan totdat Foreholte tijdstraffen begint te krijgen. Dan zien de schutters van Fortissimo kans een gaatje te slaan, en dan geeft de ploeg uit Cothen niet meer uit handen. Einduitslag 26-22.

Coach Willem–Jan Ruder na afloop: “We maken het onszelf zo lastig, en dan lijkt het net of al het vertrouwen dat we laatste weken hadden opgebouwd als sneeuw voor de zon verdwijnt. Toch tonen we dan enorm veel veerkracht en zijn we in staat om de wedstrijd om te draaien en toch die 2 punten in Cothen te houden. Zo houden we nog steeds aansluiting bij de top.”

Scores; Anne de Wijk 5, Celine Vermaak 4, Demi van de Bildt 5, Jamy de Gier 1, Maaike Jansen 5, Marcella Appel 1, Vivianne Hofman 5, Sophie Mocking 1.

De eerstvolgende wedstrijd is een bekerwedstrijd in Vlaardingen tegen SC Twist, aankomende dinsdagavond 8 oktober om 20:00 uur in sporthal Westwijk. Zaterdagavond 12 oktober neemt de ploeg uit Cothen het op tegen Westsite. Die wedstrijd start om 20:30 uur in de Calandhal.