Doordeweekse wedstrijden zijn niet altijd een succes voor de ploeg uit Cothen. Toch hoeft het niet altijd kommer en kwel te zijn. Op een dinsdagavond naar Amsterdam om tegen VOC2, de opleidingsploeg van onze landskampioen, zou toch reden genoeg moeten zijn om e een mooi avondje van te maken.

In de praktijk blijkt dat tegen te vallen. De meiden van VOC2 zijn doeltreffender dan Fortissimo en dat resulteert in inhaalslag die maar moeilijk op gang komt. Scoort Fortissimo, dan scoort VOC2 ook, en zo blijft het gaatje tussen beide ploegen telkens 3 a 4 doelpunten.

In de rust wordt de tactiek voor het laatste half uur nog eens goed doorgenomen. Het gewenste resultaat blijft helaas uit. De ploeg uit Amsterdam blijft zijn voorsprong houden en wat de ploeg uit Cothen ook probeert, het komt maar niet echt dichterbij.
Een klein offensief aan het einde van de wedstrijd komt te laat en zo eindigt het bekeravontuur met een nederlaag in Amsterdam op een druilerige dinsdagavond. Einduitslag 28-24 in het voordeel van VOC2.

Ass. coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Als je naar VOC gaat weet je eigenlijk nooit tegen wat voor ploeg je komt te staan, de club heeft vele mogelijkheden en die meiden kunnen allemaal handballen. Vooraf hadden we nog wel een goed gevoel erover, maar in de praktijk kwam daar niet zoveel van terecht. We kunnen ons nu volledig concentreren op de competitie waarbij het halen van de nacompetitie ons voornaamste doel is.”

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op aankomende zaterdag 12 januari a.s. tegen BFC en start om 19:45 uur in sporthal De Haamen in Beek.