Dames 2 heeft sinds de start van de competitie moeite om te punten binnen te halen. Na de 8 wedstrijden in 2018 is het de meiden nog niet gelukt punten te halen. Niet dat er met grote cijfers verloren werd, maar het dubbeltje viel voor de Cothense formatie steeds de verkeerde kant op…

Nieuw jaar, nieuwe energie en nieuwe kansen! Onder leiding van coachduo Kim Hofman en Ron Bos én met versterking vanuit de A-jeugd van Lisa en Isa was het vandaag de beurt aan Houten Dames 2 om naar Cothen te komen en de aftrap in 2019 te doen tegen Dames 2. Houten en Fortissimo sluiten nog steeds de ranglijst met ieder 0 punten, maar op doelsaldo neemt Fortissimo toch wel een verre voorsprong.

In de eerste helft werd er door de thuisploeg goed verdedigd en aanvallend liep het ook soepel. Dit betekende met rust al een kleine voorsprong, maar nog niet dusdanig dat in de tweede helft rustig aan gedaan kon worden. Fortissimo moest op hun hoede blijven om de toch wel stevige aanvallen van Houten te ontdoen van een doelpoging. Dit lukte veelal, maar toch kroop Houten in begin van de tweede helft heel langzaam dichterbij. Bij een verschil van nog maar 5 punten werd Fortissimo door de coaches weer even met beide benen op de grond gezet en werd gemaand het eigen spel weer te gaan spelen. Dit werkte en de thuisploeg kon het doel goed vinden in tegenstelling tot de uitploeg.

De eindstand werd bepaald op 29-17 en hiermee heeft Dames 2 de eerste punten van het seizoen te pakken! Gefeliciteerd meiden!

IMG-20190106-WA0001
DS2_Houten