De Dames A1 zijn alweer een aantal weken onderweg in de Topklasse-competitie. Afgelopen weken werden 7 wedstrijden gespeeld, 4 hiervan werden gewonnen en de overige 3 werden helaas nipt verloren. De ranglijst wordt tot vandaag aangevoerd door HV Quintus DA2 en Fortissimo DA1 neemt hierop de 4e plaats in. Daar kan vandaag van alles in veranderen; de nummer 1 t/m 6 liggen in punten maar 4 uiteen….

Fortissimo DA 1 begint vandaag goed aan de wedstrijd tegen het Schiedamse dames A1 van D.W.S. Bijna 6 minuten blijft de bal heen en weer gaan zonder een treffer, maar daarna begint voor beide ploegen het gevecht om de leiding in de stand. Fortissimo weet hierin met oplettendheid steeds de voorsprong te behouden. In de goed opzette aanvallen wil het voor de thuisploeg nog niet helemaal lukken altijd te scoren, wat DWS de realistische illusie geeft dat er toch nog wel iets te halen valt in Cothen. De breakkansen die voortkomen uit goed verdedigen van o.a. Lisa en Kelly zorgen halverwege de 1e helft echter toch voor minimale voorsprong voor Fortissimo; met nog 10 minuten te gaan is het 7-5.
DWS geeft echter niet op en weet met de rust in zicht zelf een voorsprong op het scorebord te krijgen. De ploegen delen de punten bij rust; 11-11.

In de 2e helft gaat Fortissimo voortvarend verder; snelle aanvallen waaruit ruimte volgt en de kansen benut worden. Maar DWS blijft volgen. Echter na een redelijk rommelige periode halverwege die helft krijgt Fortissimo het voor elkaar een ruimere voorsprong te creëren; 16-12.
Als met nog 10 minuten op de klok een speelster van DWS met rood het veld moet verlaten voelt Fortissimo dat het moet toeslaan. Met nog steeds goed verdedigend werk en mooi snelle aanvallen en breaks wordt het gat geslagen. DWS weet nog een aantal keer de keepster te passeren, maar Fortissimo houdt de punten met een 26-19 overwinning in Cothen. Gefeliciteerd meiden!

Fortissimo neemt nu een 5e op de ranglijst in; VOC heeft een iets beter doelsaldo en staan met eveneens 10 punten nu 4e.

A.s. zaterdag, 8 december, neemt Fortissimo DA1 het op tegen de nummer 3 NEA DA1. Aftrap 20.00 uur in Oudekerk a/d Amstel.