Gemini de ploeg uit Zoetermeer is aan het einde van het seizoen een aantal sterkhouders verloren. Daarmee is de ploeg in opbouw met jonge meiden, aangevuld met een aantal meiden die al wat langer op eerste divisie niveau actief zijn. Tot afgelopen zondag had dat nog geen punten opgeleverd. Aan de hand van een nieuwe trainer/coach moest dat zondag gebeuren. Fortissimo was dus van te voren gewaarschuwd.

Het begin van de wedstrijd is voor Fortissimo. De ploeg uit Cothen loopt makkelijk weg en neemt een maximale voorsprong van 3 doelpunten. Daarna geven de ploegen elkaar weinig toe en vallen de scores om en om. Fortissimo blijft echter steeds aan de positieve kant van de score, maar neemt niet definitief afstand. Een periode van 10 minuten waarbij beide ploegen moeite hebben tot score zorgt ervoor dat Gemini wel wat dichterbij kan komen, maar een score in de laatste minuut van de eerst helft zorgt voor een ruststand van 11-8 in het voordeel van de Cothense.

Fortissimo opent nog wel de score aan het begin van de tweede helft, maar blijkt daarna vrij machteloos om het net van het vijandelijke doel te vinden. Gemini begint er in te geloven en loopt steeds verder in. Na de 16-14 van Fortissimo vergeet de ploeg uit Cothen de score verder uit te breiden en ziet het Gemini langszij komen en zelfs brutaal een voorsprong van 2 doelpunten nemen. Een stunt hangt in de lucht, een zuivere hattrick van Maaike Janssen zorgt er echter voor dat Fortissimo weer aan de goede kant van de score staat.
Gemini maakt daaropvolgend de gelijkmaker en met nog 15 seconden op de klok heeft Fortissimo nog een aanval. Het schot verdwijnt echter op de paal, waarna de rebound door de keepster van Gemini wordt gestopt. Einduitslag 19-19

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Als je kijkt naar het begin van de wedstrijd voelt het als een punt verlies, als je kijkt naar de laatste 10 minuten dan hebben we misschien wel een punt gewonnen. Al met al stappen we met een slecht gevoel van het veld. We zullen de komende week weer hard moeten werken om iedereen op scherp te krijgen om aan te blijven haken bij de top.”

Aankomende zaterdag speelt dames 1 uit tegen Kwiek. De wedstrijd start om 19:30 uur in sporthal Tijenraan in Raalte.