Quintus 2, altijd een lastige ploeg om tegen te spelen, zeker in Kwintsheul en zeker in het begin van de competitie. Een opleidingsteam dat een mix is tussen ervaren speelsters en speelsters die zowel in 1 als in 2 kunnen en mogen spelen. De ploeg uit Cothen ging met veel zelfvertrouwen maar zonder Celine Vermaak (blessure) en Myrthe Mocking de strijd aan.

In het begin ging de wedstrijd gelijk op, de scores vielen aan beide kanten om en om. Tot aan de 5de minuut waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Quintus plaatst een kleine tussenspint en loopt een aantal doelpunten weg bij de ploeg uit Cothen die op dat moment even het antwoord schuldig moet blijven.
Het duurt tot de 25ste minuut voordat Quintus het definitieve gaatje weet te maken. Slecht afronden en slordigheden in het spel van Fortissimo dat de ploeg uit Kwintsheul makkelijk wegloopt. Ruststand 13-7.

In de rust werden de afspraken voor de verdediging nog eens scherp gezet, het moest beter en met meer beleving. Fortissimo probeert van alles en nog wat maar echt dichterbij komt de ploeg uit Cothen niet. Quintus speelt de wedstrijd professioneel uit en wint uiteindelijk gemakkelijk van de ploeg uit Cothen . Einduitslag 26-16.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Van te voren hadden we een goed gevoel over de wedstrijd, helaas hebben we dat niet waar kunnen maken, Quintus was vandaag een maatje te groot voor ons. De knop moet snel om, zondag komt Gemini naar Cothen, en om aan te haken moet er gewonnen worden.”

Aankomende zondag speelt de ploeg uit Cothen uit tegen Gemini. De wedstrijd start om 14:00 uur in sporthal de Rijnslot in Cothen.