In de thuiswedstrijd werd nog relatief eenvoudig van Aalsmeer gewonnen, in Aalsmeer hebben de dames uit Cothen vaak meer moeite om de punten mee naar huis te nemen. Daarnaast is Aalsmeer met 6 punten uit 3 wedstrijden nog volop in de strijd om de laatste periode. Genoeg ingrediënten voor een boeiend schouwspel.

Aalsmeer start feller aan de wedstrijd en neemt al snel een 2-0 voorsprong. Gelukkig is Fortissimo snel bij de les en kan weer snel aansluiting vinden. Toch blijft Aalsmeer aan de goede kant van de score staan, en bij een achterstand van 7-4 neemt Fortissimo een time-out. Dat heeft een positief effect, want daar waar Aalsmeer moeite krijgt om te scoren, schieten de schutters van Fortissimo met scherp.
Al snel heeft de ploeg uit Cothen een voorsprong te pakken van 2 doelpunten en ondanks de straffe dekking van de dames uit het bloemendorp wordt deze voorsprong tot aan de rust vastgehouden. Ruststand 12-14.

Duidelijk is dat er vandaag kansen liggen om met 2 punten van het veld te stappen. Fortissimo begint scherp aan de tweede helft. De dames uit Cothen nemen een voorsprong van 5 doelpunten, maar dan hapert de doelpuntenmachine van Fortissimo. Het ziet Aalsmeer langzaam dichterbij komen, maar meer dan 2 doelpunten verschil wordt het niet.
In de laatste 10 minuten scoren de dames uit het bloemendorp nog maar 2 keer en ziet het Fortissimo weglopen. Einduitslag 22-28.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ondanks een kleine dip in de tweede helft (die zonder gevolgen is) zijn we de hele wedstrijd scherp gebleven. Ook raken we niet meer in paniek als de tegenstander afstand neemt of inloopt. Dat is de verdienste van de ploeg dit jaar, we laten ons niet meer zo snel gek maken.”

Deze eerstvolgende wedstrijd is op 25 maart, dan speelt Fortissimo haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen de dames van PSV. De wedstrijd start om 14:00 uur in sporthal De Rijnsloot in Cothen.

Scores: Marcella Appel 2, Myrthe Mocking 1, Celine Vermaak 4, Demi van de Bildt 5, Vivianne Hofman 2, Maaike Janssen 2, Daimy van Dommelen 12.