Thuis had Fortissimo nog makkelijk van de ploeg uit Bentelo gewonnen, hoe anders was dat afgelopen zaterdag. Met een complete ploeg vertrokken de Cothensen vol goede moed richting Bentelo, immers had Fortissimo een goede partij afgeleverd tegen ZAP. Aan vertrouwen dus geen gebrek.

Fortissimo start furieus, de ploeg uit Bentelo heeft geen vat op de schutters van Fortissimo, dat brutaal een voorsprong neemt van 3-0. Daarna stokt de doelpuntenmachine uit Cothen en ziet het Bentelo steeds dichterbij komen. Vanaf 3-3 gaan de scores gelijk op, tot aan 9-9. Bentelo neemt een voorsprong van 2 doelpunten en geeft die tot aan de rust niet meer af. Ruststand 15-13.

In de rust werden de afspraken (met name in de dekking) nog eens goed met elkaar doorgenomen. Toch is het Bentelo dat de score opent, en is Fortissimo veroordeeld tot achtervolgen. Ondanks alle verwoede pogingen lukt het de ploeg uit Cothen maar niet om echt dichterbij te komen. Het gat tussen beide ploegen blijft 2 a 3 doelpunten in het voordeel van Bentelo.
Telkens als Fortissimo de kans krijgt om op 1 doelpunt te komen leid het balverlies of stopt de keepster van Bentelo een zeker doelpunt. Uiteindelijk wint Bentelo met 27-24 en druipt de ploeg uit Cothen teleurgesteld af.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Vooraf hadden we het gevoel dat we Bentelo konden verslaan, gedurende de tweede helft werd dat geloof steeds minder. Niet dat we heel slecht spelen, maar teveel balverlies en technische fouten maakten het onmogelijk het verschil te maken.”

Deze eerstvolgende wedstrijd is op 11 maart, dan speelt Fortissimo de thuiswedstrijd tegen Virto/Quintus 2. De wedstrijd start om 14:00 uur in sporthal De Rijnsloot in Cothen.

Scores: Myrthe Mocking 1, Celine Vermaak 4, Demi van de Bildt 3, Jamy de Gier 1, Maaike Janssen 5, Daimy van Dommelen 9, Kelly Hoogerwerf 1.