Hercules heeft noodgedwongen een weekend rust gehad, terwijl de ploeg uit Cothen vorig weekend een belangrijke zege in de wacht heeft gesleept. De ziekenboeg was deels leeg, dus het kon wel eens een spannende wedstrijd worden. In Den Haag was het Fortissimo dat had gewonnen, en dat zou Hercules in Cothen wel eens recht willen zetten.

Hercules start furieus, binnen 5 minuten staat het 0-3 in het voordeel van de gasten, tijd voor coach Ruder een time-out te nemen om de dames uit Cothen wakker te schudden. Dat heeft effect, want daarna is het Fortissimo dat het heft in handen neemt en de stand weer gelijk trekt.
Daarna neemt Hercules toch weer afstand en moet Fortissimo in de achtervolging. De maximale voorsprong van de dames uit de hofstad bedraagt 4 doelpunten. In het laatste deel van de eerste helft kan Fortissimo eindelijk makkelijk het doel van Hercules vinden, en slinkt de achterstand als sneeuw voor de zon. Ruststand 9-10.

Het is duidelijk waar aan gewerkt moet worden in de tweede helft. Toch is het Hercules dat weer beter uit de startblokken komt. Fortissimo is weer veroordeeld tot het achtervolgen. Tot halverwege de tweede helft, wanneer de ploeg uit Cothen voor het eerst op voorsprong komt. Het lukt alleen niet om door te drukken en Hercules komt tot twee keer op gelijke hoogte. Tot aan 19-19 gaat het nog gelijk op, maar daarna is het toch Hercules dat wederom op voorsprong komt.
Tijd voor Fortissimo om een tandje bij te zetten, en Hercules niet verder uit te laten lopen. Dat lukt, totdat in de laatste minuut Hercules op 22-23 komt. Een verlies lijkt aanstaande voor de ploeg uit Cothen. In de laatste aanval van de wedstrijd recht Fortissimo nog en keer de rug, en scoort het de gelijkmaker, waarna Hercules niet meer de kans krijgt om te scoren. Eindstand 23-23.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hebben geknokt voor wat we waard waren, maar dat doen we de laatste wedstrijden elke keer. Het doorzettingsvermogen van de ploeg is enorm en dat levert punten op. We gaan ons nu opmaken voor de wedstrijd tegen DSS een directe tegenstander voor plek 5 op de ranglijst..”

Deze eerstvolgende wedstrijd is op 3 februari, dan speelt Fortissimo de uitwedstrijd tegen DSS. De wedstrijd start om 19.30 uur in sporthal de Waterakkers in Heemskerk.

Scores: Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 1, Demi van de Bildt 6, Jamy de Gier 2, Vivianne Hofman 6, Maaike Janssen 7.