DA1_PSV

Vandaag kon Dames 2 haar koppositie extra verstevigen door de punten te pakken van het treffen tegen de nummer 2 van de ranglijst; Havas dames 2.

In tegenstelling tot vorige 2 seizoenen gaat het Dames2 van Fortissimo voor de wind. De eerste 4 wedstrijden van het seizoen werden gewonnen en daarmee hebben de dames het volledige puntenaantal te pakken. Dat geeft uiteraard positieve energie en sterkt de meiden, maar toch was er vandaag het gevoel dat het niet vanzelf zou gaan…
Dat gevoel werd waarheid; vanaf begin bleef het redelijk gelijk opgaan, maar halverwege de 1e helft kwam Havas toch op een kleine voorsprong. Door het fysiek redelijk hard verdedigen van Havas, kon de Cothense formatie niet echt in hun spel komen en ook verdedigend was het zoeken naar de sterkste opstelling om de gastspeelsters te stoppen. Bij rust keek Fortissimo tegen een 9-13 achterstand aan.
In de loop van de tweede helft ging het beter en beter met de Cothense dames; de achterstand werd niet groter en Havas kreeg meer en meer moeite in de aanval met de steeds sterker wordende verdediging van Fortissimo. In de laatste 12 minuten lukte het Fortissimo, met zowel aanvallend als verdedigend hard werken met én voor elkaar, om de achterstand weg te werken. Havas kreeg het aanvallend niet meer voor elkaar de openingen te vinden om door de sterke verdediging van Fortissimo heen te komen en tot scoren te komen. Met nog 20 seconden op de klok én een gelijkspel was het Rianne die, met gevaar voor eigen leven, het doel wilde bereiken. De Cothense werd hardhandig gevloerd en dit leverde Fortissimo de verdiende strafworp én overwinningskans op. Die werd benut en met een 21-20 overwinning blijft de koppositie stevig in handen van Fortissimo.

Dames A1 vs PSV Handbal DA1

Voor de Dames A stond het treffen tegen de nummer 2, PSV op het programma. De Eindhovense dames lieten aan begin van de eerste helft zien waarom ze overtuigd waren de punten mee naar Eindhoven te nemen, maar halverwege de eerste helft had Fortissimo de voorsprong al te pakken. De thuisploeg bleef geconcentreerd en vooral op hoog tempo spelen; de breaks van keepster Roxanne en opbouwster Isa werden door Kelly en Liza benut. Het team had bij rust al een redelijk comfortabele voorsprong van 18-12.

Na rust was de concentratie bij beide teams iets minder, maar Fortissimo probeerde het tempo hoog te houden en hierdoor wist het haar voorsprong alleen maar uit te breiden. Met de uitstekende strafworp én rebound-stop van Keepster Roxanne werd de energie weer gevonden. PSV bleef wel scoren, maar  kon de achterstand niet meer wegwerken. Fortissimo Dames A sluit deze wedstrijd af met een zeer verdiende én mooi overwinning van 29-19. Hiermee nemen de dames, met een wedstrijd minder gespeeld ten opzichte van de nummers 1 en 2 een trotse 3e plaats in.

Voor dames 2 rest dit jaar nog 1 wedstrijd; volgende week in Amsterdam tegen Zeeburg. Voor Dames A staan nog 2 wedstrijden gepland dit jaar; zij reizen volgend weekend af naar Waalwijk voor het treffen tegen Tachos en de week erna, 17 december, treffen zij thuis nog Sittardia.