Vorig seizoen werd er in eigen huis nog verloren van deze ploeg. Voor aanvang van deze wedstrijd had PSV pas één wedstrijd gewonnen. Echter werd er nooit met ruime cijfers verloren. Fortissimo wist dus dat zij deze ploeg niet moesten onderschatten.

Fortissimo kwam goed uit de startblokken. Door een goed staande dekking konden de dames uit Cothen snel in de tegenaanval en scoorden zij makkelijke goals. Bij een stand van 4-8 nam de ploeg uit Eindhoven halverwege de eerste helft een time out. Hierna liep PSV weer in tot een verschil van 2, er stond 9-11 op het scorebord. Dit was het teken voor de dames uit Cothen om een stapje bij te zetten en gefocust te blijven. Dit lukt de meiden goed en er staat een ruststand van van 13-19 op het scorebord in het voordeel van Fortissimo.

Begin tweede helft gaat PSV anders verdedigen en zetten 2 opbouwsters van Fortissimo vast. Hierdoor ontstaat er ruimte. De keepster van PSV weet niet meer waar ze het zoeken moet en krijgt bal na bal om haar oren. Na een tijd besluit PSV om weer terug te zakken in de dekking maar ook dit mocht niet baten. Fortissimo weet de wedstrijd rustig uit te spelen en komt door het verlies van DSS tegen DSVD op plaats 5 in de ranglijst te staan. Einduitslag 23-36.

Volgend weekend hebben de dames een weekend rust. Daarna gaan de meiden uit Cothen zich weer klaar maken voor de wedstrijd tegen de huidige nummer 1. Deze wedstrijd is op zondag 10 december, en start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot.

Scores: Daimy van Dommelen 11, Celine Vermaak 10, Demi van de Bildt 4, Jamy de Gier 3, Maaike Janssen 3, Sophie Mocking 2, Vivianne Hofman 2, Marcella Appel 1.