Dat Sinterklaas weer gearriveerd is in het koude en natte Nederland wilde niet zeggen dat het tijd is voor cadeautjes. Dames 2 moest het vandaag als eerste van de 2 opnemen tegen de nummer 3, het Bunnikse Celeritas Dames 1.

Vanaf begin waren beide ploegen zeker aan elkaar gewaagd en Celeritas was, van horen zeggen, zeer gebrand om deze regioderby tot een winnend einde te volbrengen. Bij rust deelde de ploegen de punten nog (10-10), maar na rust waren het de Cothense dames die tóch heel langzaam konden uitlopen. Celeritas probeerde, zeker verdedigend, op verschillende manieren het tij te keren, maar helaas.. Fortissimo Dames 2 liet zich de punten niet ontnemen en zet de zegereeks voortreffelijk voort met een overwinning van 26-23. Fortissimo Dames2 blijft hiermee koploper!

Volgende week staat het treffen tegen Houten Dames 2 op het programma; aftrap 15.30 uur in The Dome, Houten

Na de wedstrijd van dames 1 stond de wedstrijd van dames A1 op het programma. Ditmaal tegen de nummer 5, Leidsche Rijn DamesA1.

In de eerste helft hield Fortissimo het tempo hoog en werd door beide partijen veel gescoord. Leidsche Rijn lukte het om halverwege de die helft 1 maal op voorsprong te komen, maar zeker door voortreffelijk aangegooide breaks door Isa en Mayke kon het team de achterstand omzetten naar een redelijk comfortabele voorsprong; de meiden gingen rusten met een 15-9 voorsprong.

In de tweede helft had Fortissimo moeite om hun eigen spel te blijven spelen; Leidsche Rijn kon het hoge tempo niet meer bijbenen en had vooral verdedigend veel moeite Fortissimo enigszins te stoppen in hun opmars naar de overwinning. Hierbij waren helaas toch redelijk veel ongeoorloofde overtredingen voor nodig, waarin ook de scheidsrechter niet duidelijk een grens bepaalde. Echter bleef Fortissimo doorspelen en haalde revanche voor alle reeds opgelopen blauwe plekken; de meiden pakte met een ruime overwinning van 22-14 hun dik verdiende punten!

De volgende wedstrijd is over 2 weken, 3 december, thuis tegen de huidige nummer 2, het Eindhovense PSV DA1. Aftrap is om 14.00 uur. Hiervoor speelt Dames 2 ook thuis tegen de huidige nummer 2 Havas DS2; zij beginnen om 11.30 uur.