Zonder Fragette Jagt, maar met Vivianne Hofman die langzaam terugkeert van haar slepende blessure gingen de dames van Fortissimo op pad richting Kwintsheul. De dames hebben het altijd lastig tegen de reserves van eredivisionist Quintus. De dames uit Kwintsheul kunnen putten uit een talentvolle groep en maken meer uren in de sporthal dan de dames van Fortissimo.

Daar was de eerste helft niet zoveel van te zien, de ploegen waren aan elkaar gewaagd. Met een moordend tempo van beide kanten werd om en om gescoord. Toch was het Quintus dat gaandeweg de eerste helft meer grip op de wedstrijd kreeg.
Met nog 10 minuten te spelen hadden de dames uit Kwintsheul een voorsprong van 3 doelpunten genomen. Op dat moment recht Fortissimo de rug en komt knap terug naar 19-18, dat is tevens de ruststand.

Fortissimo komt slecht uit de kleedkamer en krijgt te makkelijk de doelpunten tegen, waardoor Quintus in een keer afstand neemt. Met een maximale voorsprong van 7 doelpunten vlucht coach Ruder in een time-out om de gemaakte afspraken nog eens door te nemen.
Dat lijkt effect te hebben, langzaam kruipen de dames uit Cothen dichterbij en met nog 10 minuten te gaan is de achterstand nog maar 2 doelpunten. Een spannende strijd lijkt zich af te tekenen. Niets is minder waar, Quintus geeft nog een keer gas en geeft daarmee de nekslag aan Fortissimo. Ondanks verwoede pogingen blijft de achterstand van 6 doelpunten op het scorebord.
Einduitslag: 40-34.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ondanks dat we verliezen hebben we toch laten zien dat we willen strijden op elk front. Quintus heeft ons op waarde geklopt, maar we houden er geen vervelend gevoel aan over. De meiden hebben geknokt voor wat ze waard waren, helaas was dat voor vandaag niet voldoende voor de winst.”

Aankomende zondag speelt de ploeg uit Cothen de wedstrijd tegen Fiqas/Aalsmeer, die wedstrijd start om 14:00 uur in sporthal de Rijnsloot in Cothen.

Scores: Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 3, Celine Vermaak 4, Demi van de Bildt 10, Jamy de Gier 3, Vivianne Hofman 1, Maaike Janssen 2, Ingelise Huurman 1, Daimy van Dommelen 9.