Terwijl in de topklasse-zaalcompetitie de eerste punten al werden verdeeld, waren de dames A1 nog bezig met de laatste wedstrijden tijdens de 1e helft veldcompetitie.

Op 15 oktober was het dan wel zover; de eerste competitiewedstrijd in de zaal in de Topklasse stond thuis op het programma. Gastspeelsters waren het uit Made afkomstige HVM/Goodflooring HMC. Zij hadden er al 2 wedstrijden op zitten welke beide met winst werden afgesloten.

Na 60 minuten lukte het de Cothense dames om de zegereeks van HMV te doorbreken; de dames boekten een 21-19 overwinning en waren zeker blij met de opperbeste start van deze competitie.

Afgelopen zondag, 29 oktober, stond de eerste uitwedstrijd op het programma. Er werd afgereisd naar Etten-Leur waar de dames van Internos de tegenstander waren. Deze dames hadden er al 3 wedstrijden op zitten en wisten hieruit nog geen punten te behalen.

In de eerste helft ging het redelijk gelijk op waarbij Internos steeds in het voordeel bleef, echter bij Fortissimo ontbrak het aan felheid en snelheid. Internos maakte dankbaar gebruik van het lage tempo en kon rustig aanvallen opzetten en uitspelen waaruit, ook veelal door het krijgen van een strafworp, de doelpunten vielen.

Na rust was de opdracht van coaches Ron Bos en Marvin Hoogerwerf duidelijk; feller in de dekking, tempo verhogen en gebruik maken van je snelheid. Dit werd zeker wel gedaan, echter ontbrak het hier weer aan de scherpte bij het afmaken op doel; de paal en lat hebben het zwaar gehad….

Al direct na het begin van de tweede helft lukte het Internos om een klein gaatje te slaan en liepen ze uit naar een voorsprong van 4 punten bij een stand van 17-13. Het lukte Fortissimo niet meer om de schade te herstellen en bij een eindstand van 23-20 had Internos, blij verrast, de eerste punten te pakken.

Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen United Breda op het programma. Om 12.00 uur wordt in Cothen afgetrapt tegen de huidige nummer 7. Fortissimo staat op dit moment 5e met 2 punten ui 2 wedstrijden.

Doelpunten: Sem 4, Sanne 3, Kelly 3, Isa/Mayke/Kim/Lara allen 2, Danielle/Lisa beide 1