DS1_Hellas

Het is de derde wedstrijd in een week tijd, maar na de winst op Hercules en HVBS blaakt de ploeg uit Cothen van vertrouwen. DSS heeft afgelopen periode goed “ingekocht” en is een geduchte tegenstander.

Het begin is voor de ploeg uit Heemskerk, ze nemen brutaal de leiding in de wedstrijd. Gelukkig zijn de dames van Fortissimo goed bij de les en komen ze vrij snel langszij. Hierdoor ontstaat een boeiend schouwspel voor de bezoekers van Sporthal de Rijnsloot.
De scores blijven om en om vallen, zo ontstaat er nooit een voorsprong van een van de ploegen die groter is dan 2 doelpunten. Het is vaak DSS die aan de goede kant van de score staat, maar het Fortissimo dat even zo vaak weer de stand gelijk trekt. Ruststand 12-12.

De tweede helft beloofd net zo spannend te worden. Het is Fortissimo dat beter uit de kleedkamer komt. De dames uit Cothen nemen brutaal een voorsprong van 3 doelpunten. Dat is het teken voor DSS om een tandje bij te schakelen, een mindere fase voor Fortissimo zorgt ervoor dat het na 10 minuten wedstrijd 15-15 staat.
Dan breken de 20 minuten van Patty van Rossum aan. Alsof zij haar doel heeft dicht gemetseld stuit elke aanval of zeven meter op de goedlachse Cothense. Daar waar de doelpuntenproductie van de dames uit Heemskerk volledig stopt, gaan de Cothensen vrolijk door. Via goedlopende en snellopende aanvallen loopt Fortissimo uit naar een 23-15 einduitslag.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit is echt een overwinning van het team, we zien dat als we in de dekking goed staan we van iedereen kunnen winnen, zeker als onze keepsters veel ballen pakken. Dat is natuurlijk een wisselwerking, maar als je ziet dat Patty 6 penalty’s stopt dan weet je dat de tegenstander een lastige middag tegemoet gaat.”

Aankomende zondag komt Eurobottle/Voorwaarts naar sporthal de Rijnsloot in Cothen, die wedstrijd start om 14:00 uur.

Scores: Sophie Mocking 2, Marcella Appel 5, Celine Vermaak 1, Demi vd Bildt 4, Maaike Janssen 5, Daimy van Dommelen 5, Fragette Jagt 1