DS1_Uit_1240x630

Zonder Maaike Janssen die hersteld van een “operatie” aan haar teen, en Kelly Hoogerwerf die voor haar school naar Heracles – Roda JC was start de ploeg uit Cothen aan de wedstrijd tegen Westsite. De ploeg uit Amsterdam is vorig jaar kampioen geworden in de tweede divisie en staat net zoals Fortissimo nog met lege handen. Ingrediënten voor een waar spektakel.

De eerste minuten zijn voor de ploeg uit Cothen. Westsite heeft moeite het doel te vinden en Fortissimo neemt brutaal een voorsprong van 2 doelpunten. Westsite hersteld zich en trekt de stand weer gelijk. De scores vallen nu om en om, het pas na een 20-tal minuten dat Fortissimo weer grip krijgt op de wedstrijd en de zaakjes met name defensief goed op orde heeft. Ruststand 9-12.

Bij de start van de tweede helft lukt het Fortissimo de stand verder uit te breiden naar een maximale voorsprong van 5 doelpunten. Daarna gaat het fout met de ploeg uit Cothen. Schoten belanden niet meer in het doel en de ploeg uit Amsterdam sluipt langzaam dichterbij.
Tot 19-20 staat Fortissimo nog aan de goede kant van de score. Inmiddels heeft Daimy van Dommelen haar 3 keer 2 minuten te pakken en moet de ploeg uit Cothen lijdzaam toezien dat de Westsite een voorsprong neemt. Eentje die zij niet meer uit handen geeft. Einduitslag 22-20.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Tot 15 minuten voor tijd is er geen vuiltje aan de lucht, de dekking staat goed, we score makkelijk. Daarna sluipt er een soort onzekerheid in de ploeg waardoor we de voorspong uit handen geven. Het helpt natuurlijk ook niet dat we 9 tijdstraffen krijgen en Westsite maar 4, en dat de mannen in het zwart 5 zekere doelpunten affluiten omdat ze een schijnbare overtreding hadden gezien, maar goed dat mag nooit een excuus zijn.”

Aankomende zondag komt Bevo naar sporthal de Rijnsloot. De wedstrijd start om 14:00 uur.

Scores: Myrthe Mocking 2, Celine Vermaak 1, Demi vd Bildt 11, Ingelise Huurman, Daimy van Dommelen 4.