De start is nog wel veelbelovend, de ploegen zijn de eerste paar minuten aan elkaar gewaagd en het publiek in de Rijnsloot gaat er eens goed voor zitten. Dan is het echter ZAP dat een tandje bijschakelt en makkelijk wegloopt. Na 10 minuten is de schade voor de dames uit Cothen al 4 doelpunten. Tijd voor een Time-out. In dekking moet harder gewerkt worden en aanvallend slimmer gespeeld.
De time-out heeft zijn uitwerking, ZAP begint slordiger te spelen en Fortissimo kruipt langzamer dichtbij. Na 20 minuten is het gat nog maar 1 doelpunt, en lijkt het toch nog spannend te worden.
Niets is minder waar, na een time-out van ZAP is de ploeg uit Cothen het volledig kwijt en lopen de dames uit Breezand makkelijk weg, ruststand 9-16.

In de rust probeert coach Ruder alles weer op scherp te zetten, dat lukt ten dele. De ploegen zijn meer in balans en scoren beide om en om. Het gat blijft daardoor telkens zweven tussen de 6 en 8 doelpunten.
De dames uit Cothen zijn niet bij machte echt het verschil te maken, waardoor de eindstand van 20-27 niet meer dan terecht is.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We geven de wedstrijd compleet weg in het laatste gedeelte van de eerste helft. De klap van die 7 doelpunten komen we nooit meer te boven. Jammer want ik weet dat de ploeg veel beter kan dan dat ze op dit moment laten zien.”

Aankomende zondag 29 januari staat de uitwedstrijd tegen DSVD op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in sporthal ’t Hoge Vonder in Deurningen, aanvang 14:25 uur. Een uit wedstrijd tegen een van de koplopers van de competitie. Zij zullen gebrand zijn op een goed resultaat na de verliespartij van afgelopen weekend, ondanks dat gaat de ploeg uit Cothen voor een goed resultaat.

Scores: Celine Vermaak 1, Daimy van Dommelen 3, Demi van de Bildt 6, Shirley Sakkers 3, Maaike Janssen 3, Jamy de Gier 2, Roos Steur 2.