myrthe

Het jaar begint slecht voor de ploeg uit Cothen en dan met name voor cirkelloopster Myrthe Mocking. Bij nader onderzoek aan haar knie is ontdekt dat zij een scheurtje in haar meniscus heeft opgelopen.
Daarmee is de Cothense zeker 6 weken uitgeschakeld, waarna de orthopeed moet vaststellen of een kijkoperatie noodzakelijk is of dat de meniscus met rust en behandelingen voldoende hersteld dat deze operatie niet nodig is.

De lijst van blessures is daarmee uitgebreid, want de van gescheurde enkelbanden herstellende Marcella Appel en van een gebroken been herstellende Vivianne Hofman zijn ook nog niet aangesloten bij de groep.
“Blessures komen nooit gelegen, maar dit kunnen we er eigenlijk niet bij hebben” zegt coach Willem-Jan Ruder. “We bekijken hoe we dit verlies kunnen opvangen, en gelet op het programma komt dit wel heel beroerd uit”.

Zondag speelt de ploeg uit Cothen in Kwintsheul tegen Virto/Quintus 2, de week daarop moet de ploeg naar Breda om tegen United Breda de degens te kruizen. Belangrijke wedstrijden met het oog op de ranglijst. De ploegen staan heel dicht bij elkaar en punten in de strijd in de middenmoot zijn dan meer dan welkom.