Aan de vooravond van het heerlijk avondje stond de wedstrijd tegen de dames van Aalsmeer op het programma. Het werd al snel duidelijk dat beide ploegen niet van plan waren de punten zomaar cadeau te doen. Daarmee was het sein gegeven voor een bloedstollende wedstrijd, met een uiteindelijke anticlimax voor de thuisploeg.

Het is Fortissimo dat de score opent, maar de ploeg uit het bloemendorp dat na 5 minuten al een kleine voorsprong neemt van 2 doelpunten. De dames uit Cothen laten echter zien over een uitstekende vechtersmentaliteit te beschikken, en vechten zich terug en nemen brutaal een voorsprong (6-4). Nu toont Aalsmeer dat het uitstekend kan handballen en de rollen worden vakkundig omgedraaid. Via 8-8 en 9-9 is het slotakkoord voor de dames van Aalsmeer. De ruststand wordt bereikt bij 10-12.

In de rust wordt nogmaals aangegeven waar de kansen voor de dames van Fortissimo liggen, en dat vooral de kansen die we krijgen afgemaakt moeten worden. Helaas starten de dames van Aalsmeer beter aan de 2de helft en na 5 minuten kijkt Fortissimo tegen een achterstand aan van 11-15. Dat is het teken voor de aanvalsmachine uit Cothen om weer gas te geven. Via snel lopende aanvallen wordt de achterstand omgebogen en staan de ploegen weer op gelijke hoogte 15-15.

Deze inspanning heeft blijkbaar veel kracht gekost want de volgende 10 minuten komen de dames van Fortissimo amper aan scoren toe. Aalsmeer blijft dat echter wel doen en de achterstand bedraagt een maximale 5 doelpunten.
Net als iedereen denkt dat de wedstrijd gespeeld is, komt de doelpuntenmachine weer op gang en staat het met nog 5 minuten te spelen weer gelijk 21-21. Beide ploegen scoren nog om en om en dan breekt de laatste minuut aan. Daar waar tegen Bentelo nog de punten gedeeld konden worden, valt het kwartje nu verkeerd en via een mooie actie van Aalsmeer staat de einduitslag van 22-23 op het scorebord. De dames van Aalsmeer dansen op het middenterrein terwijl de dames van Fortissimo gedesillusioneerd aan de kant zitten.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Ik moet de ploeg een compliment maken dat ze telkens weer terugkomen in de wedstrijd. Het is zuur dat deze arbeid niet beloont wordt met een punt. Toch moeten we ook kritisch zijn, als je de kansen die jezelf creëert niet afmaakt dan kun je uiteindelijk ook niet winnen. De komende week nemen we even rust om alles weer scherp te krijgen voor de 2de helft van de competitie, die we nog steeds met veel vertrouwen tegemoet zien.”

Scores: Daimy van Dommelen 5, Demi van de Bildt 8, Shirley Sakkers 7, Jamy de Gier 3.

Aankomend weekend zijn de dames van Fortissimo vrij daarna volgt op zondag 18 december de thuis wedstrijd tegen BEVO op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. Daarmee wordt het startsein gegeven voor de 2de helft van de competitie.