bentelo_ds1

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd in en tegen Bentelo op het programma. De enige ploeg in de eerste divisie waar niet met hars gespeeld mag worden. Van te voren was hier op getraind, maar echt wennen doet het nooit. Als je aan ranglijst journalistiek zou doen, zou de voorspelling een spannende wedstrijd moeten zijn. De ploegen staan beide op 10 punten, dus dat zou een boeiend schouwspel op moeten leveren.

Dat blijkt ook, de ploegen gaan lang gelijk op en hebben beide moeite het vijandelijke net te vinden. Goed keepers werk aan beide zijden zorgt ervoor dat de score in de eerste helft laag blijft. Toch is het ploeg uit Cothen die aan het einde van de eerste helft een gaatje weet te slaan 7-9. Dan komt de aanvalsmachine echter tot een complete stilstand en veel balverlies zorgt ervoor dat Bentelo de aansluiting weer vind. De ploegen gaan met een gelijke stand de kleedkamer in 9-9.

Na een korte bespreking waarin alles nog eens doorgenomen werd, is het Fortissimo dat het beste uit de kleedkamer komt. De ploeg uit Cothen pakt weer een kleine voorsprong van 2 doelpunten. Maar vergeet hierna door te drukken. Daardoor komt de ploeg uit Bentelo weer op gelijke hoogte, en neemt zelfs een maximale voorsprong van 2 doelpunten.
Deze voorspong blijft tot de 20ste minuut op het bord staan, waarna Fortissimo nog eenmaal de rug recht. 5 minuten later staat er een score van 19-20 op het bord en ontspint zich een spannende eindfase van de wedstrijd.

Bentelo scoort de gelijkmaker, maar Fortissimo neemt kort daarop weer een voorsprong. Bentelo is echter niet van plan zich zomaar gewonnen te geven en scoort wederom de gelijkmaker. De dames uit Cothen slagen erna niet in te scoren, en in de aansluitende aanval krijgt Bentelo een 7-meter toegekend. Deze wordt echter vakkundig onschadelijk gemaakt door Patty van Rossum.
Met nog een minuut op de klok heeft Fortissimo de bal, maar knullig balverlies maakt de kans op een doelpunt onschadelijk. In de tegenaanval schiet Bentelo, maar het is weer Patty van Rossum die redding brengt. Einduitslag 21-21.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit soort wedstrijden zijn echt slecht voor je hart, en achteraf is het moeilijk te zeggen of je nu een punt verloren of gewonnen hebt. Feit blijft dat we niet hebben gewonnen en dat had er zeker in gezeten, maar zoals altijd had het kwartje ook de andere kant op kunnen vallen.”
Scores: Celine Vermaak 2, Daimy van Dommelen 11, Demi vd Bildt 5, Jamy de Gier 1, Myrthe Mocking 2.

Aankomende zondag 4 december staat de thuiswedstrijd tegen Aalsmeer op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. De ploegen staan op een punt van elkaar in de brede middenmoot. Het beloofd dus een spannende wedstrijd te worden.